FANDOM

Zuri Skaza

Porównanie Zuri i Skazy

Zuri jest przyjaciółką Kiary i Tiifu.

Wygląd

Zuri ma futro o pomarańczowym odcieniu, jaśniejsze na pysku, brzuchu i łapach. Ma ciemnoniebieskie oczy i małą, zaczesaną do tyłu grzywkę. Posiada także małe brązowe kreski pod oczami, brązowe obwódki uszu i jasne plamki na nich. Jej nos jest ciemnoróżowy.

Osobowość

Madison Pettis, aktorka dubbingująca Zuri opisała ją jako "bezczelną, modną lwicę, która zawsze dba o siebie" - i to zdanie idealnie przedstawia jej charakter. Łatwo panikuje, jest bojaźliwa i uwielbia wyolbrzymiać (zwłaszcza swoje problemy). Nie cierpi owadów.

Teorie

Zuri jest córką Skazy

Argumenty:

  • Sierść Zuri ma pomarańczowy odcień tak, jak sierść Skazy
  • Jej grzywka jest uczesana do tyłu jak grzywa Skazy
  • Ma nieco podobny kształt oczu. Oprócz tego, posiada wyjątkową dla lwów, bardzo czystą barwę tęczówek – oprócz niej tą cechą charakteryzują się tylko Skaza i mała Vitani.
  • Zuri fascynuje władza i wysokie pozycje, podobnie jak Skazę. Skoro nie ma szans na bycie księżniczką, chce się trzymać jak najbliżej niej, by w przyszłości zostać ważną damą w jej królestwie. Co by było, gdyby Zuri była druga w kolejce do tronu?

Kontrargumenty:

  • Nie wiemy, jak wygląda matka Zuri
  • Zuri raczej nie jest starsza od Kiary (jeśli tak, to niewiele) która narodziła się przynajmniej kilka miesięcy po śmierci Skazy
  • Simba prawdopodobnie nie pozwoliłby na przyjaźń Kiary z córką tyrana i zabójcy
  • Gdyby Zuri była córką Skazy, to byłaby kuzynką Simby i ciocią Kiary

Zuri jest córką Simby

Argumenty:

  • W naturze przywódca lwiego stada jest bycie ojcem wszystkich lwiątek
  • Simba jest spokrewniony ze Skazą, więc Zuri mogłaby po nim odziedziczyć jego cechy, takie jak futro czy grzywka
  • W The Lion Guard i Królu Lwie 2 nie ma żadnych innych dorosłych samców w tym okresie

Kontrargumenty:

  • Świat Króla Lwa to nie natura - Simba ma żonę i nie mógłby jej zdradzić
  • W takim wypadku Zuri byłaby przyrodnią siostrą Kiary i córką króla, czyli księżniczką (!)

Zuri stała się partnerką Vitani

Argumenty:

  • Obie lwice mają podobny charakter. Są zadziorne, pewne siebie i potrafią postawić na swoim.
  • Vitani nie wykazuje zainteresowania samcami.

Kontrargumenty:

  • Nie wiadomo czy byłyby w stanie okazać komuś głębsze uczucia, ponieważ są także (każda na swój sposób) ich pozbawione. Nawet przyjaźń Zuri i Kiary, prawdopodobnie opiera się tylko na próbie przypodobania się przyszłej królowej.
  • Zuri i Vitani mają zupełnie odmienny styl życia. Vitani jest "chłopczycą" i możliwe, że jej wizerunek byłby odpychający dla bardzo zadbanej i dziewczęcej Zuri.
  • Skoro Zuri interesują wysokie pozycje w królestwie to zapewne związałaby się z lwem/lwicą wyższej rangi. Poza tym, stosunek Zuri do Złoziemców nie jest do końca znany. Możliwe, że ich nie toleruje.

Zuri stała się partnerką Kiona

Argumenty:

  • Zuri interesują wysokie pozycje w królestwie, a Kion jest nie tylko przywódcą Lwiej Straży i posiadaczem Ryku, ale także bratem przyszłej królowej, więc jeśli coś ,,przypadkiem'' stałoby się Kiarze to odziedziczyłby tron, a co za tym idzie - Zuri również.
  • Są z tego samego pokolenia, a Kion w odcinku ,,Fuli's new family'' zdawał się lubić Zuri. Okazał to, gdy tłumaczył Fuli, dlaczego przyjaciółka Kiary musi z nimi polować. Nie mówił tego ze zniechęceniem lub też odrazą wobec Zuri, a wręcz przeciwnie. Natomiast Zuri zazwyczaj zachowywała się obojętnie wobec księcia, czyli niekoniecznie go ,,skreśliła''.
  • W komiksie "Dzień krokodyli" z magazynu Lwia Straż Kion ratuje Zuri przed krokodylami. Po udanej akcji lwiczka szczerze mu dziękuje, a następnie przytula go i mówi, że na pewno wyrośnie na wielkiego, silnego i bardzo dzielnego lwa.

Kontrargumenty:

  • Zuri (wraz z Tiifu) czasami naśmiewa się z Kiona. Jeśli taka relacja utrzymałaby się to raczej nie zakochaliby się w sobie.
  • Według komiksu "Dzień krokodyli" Kion woli, kiedy Zuri w ogóle nie zwraca na niego uwagi, niż gdy w wylewny sposób okazuje mu swoje uczucia.
  • Ta dwójka znacznie różni się od siebie charakterem. Zuri myśli tylko o sobie i wysokich pozycjach w królestwie (nie zatrzymała Kiary, kiedy ta postanowiła wyruszyć na spotkanie z Janją), a Kion jest pomocnym i wesołym lewkiem.
  • W drugim zakończeniu komiksu ''Dzień Krokodyli'' (pomysł Beshte'ego) Zuri jest zła na Kiona, ponieważ poplamił jej futro. Lwiczka nazywa go wtedy ,,niezdarnym braciszkiem Kiary, który spaprał całą robotę'' i nie docenia starań księcia. Lewek stwierdza wtedy, że Zuri nigdy się nie zmieni.

Zuri stała się partnerką Tiifu

Argumenty:

  • Te dwie lwiczki są ze sobą bardzo blisko. Możliwe nawet, że jest to coś więcej niż tylko przyjaźń.
  • Zuri i Tiifu raczej nie są zainteresowane samcami. W przeciwieństwie do Kiary i Nali, nie bawią się z lewkami. Wolą za to swoje towarzystwo.

Kontrargumenty:

  • Możliwe, iż zainteresowanie samcami przyjdzie im później niż w przypadku Nali i Kiary.
  • Tiifu ma niską pozycję w królestwie, dlatego ich związek jest pod tym względem mało prawdopodobny.

Zuri stała się złą lwicą

Argumenty:

  • Jej przyjaźń z Kiarą jest interesowna, ponieważ lwiczce marzą się wysokie pozycje w królestwie. Nawet nie powstrzymała księżniczki przed spotkaniem z Janją.
  • Zuri myśli głównie o sobie, swoich potrzebach i własnym pięknie, a świadczy to tylko i wyłącznie o jej pustym i samolubnym charakterze.
  • Przyjaciółka Tiifu wprowadza lekki paradoks do historii. Jeśli w komiksie ,,Dzień Krokodyli'' wybierzemy wersję z pomysłem Fuli to przekonamy się, że Zuri może podkochiwać się w Kionie. Jednakże w serialu traktuje go jak malucha. Oznacza to, że jej zaloty do zastępcy przyszłej królowej także mogą być spowodowane chęcią władzy, a ta młoda lwica nie cofnęłaby się nawet przed udawaniem miłości do przywódcy Lwiej Straży.

Kontrargumenty:

  • To, że jest samolubna nie oznacza, że na 100% stanie się zła.
  • Możliwe, że naprawdę podkochuje się w Kionie, ale po prostu nie okazuje tego uczucia na co dzień.

Matką Zuri jest Digger

Argumenty:

  • Mają do siebie podobny kolor futra.
  • Ich nosy są tego samgo koloru.
  • Wyjaśniałoby to czemu nie widzimy w serialu matki Zuri, być może gdy została wygnana mogła zostawić swoją córkę na Lwiej Ziemi.
  • Jedno z rodziców Zuri może być Lwioziemcem.

Kontrargumenty:

  • Simba raczej by wygnał złoziemkę razem z małą Zuri.
  • Nie są znani rodzice Zuri.
  • Zuri ma niebieskie oczy, gdy Digger ma ciemnobrązowe.

Vitani to siostra Zuri

Argumenty:

  • Mają podobne kolory futer.
  • Obie posiadają niebieskie oczy.
  • Mają różowe nosy.
  • Ich charaktery są podobne.
  • Obie posiadają grzywkę - Vitani dłuższą, a Zuri krótszą.

​Kontrargumenty:

  • Zuri nie wspominała o tym, że ma siostrę, tak samo jest z Vitani, Kovu i Nuką.
  • Vitani z wyglądu bardzo przypomina złoziemca, gdy Zuri lwioziemca.
  • Zira nigdy nie wspominała, że ma jeszcze jedną córkę (gdyby okazało się, że Vitani jest córką Ziry i Skazy albo tylko Ziry).

Zuri jest sierotą

Argumenty:

  • W serialu nie zostali pokazani jej rodzice oraz lwica o nich nie wspomina.
  • W serialu oprócz Simby i Nali nie ma żadnych dorosłych lwic (a przynajmniej takich nie zauważyłam).
  • Prawdopodobnie została adoptowana przez Simbę i Nalę, dlatego lwiczka trzyma się blisko rodziny królewskiej.

Kontrargumenty:

  • Zarówno pod koniec Króla Lwa, a także w Królu Lwie: Czas Simby było wiele lwic, zapewne jedna z nich mogła być matką Zuri, a akcja Lwiej Straży dzieje się po pierwszym spotkaniu Kovu i Kiary i przed pierwszym polowaniem Kiary, więc akcja serialu dzieje się w tym samym czasie co drugiej części Króla Lwa..