FANDOM

Złoziemcy (Wyrzutki, Stado Złej Ziemi, ang. Outsiders) - stado lwów zamieszkujące wcześniej Lwią Ziemię, które pozostało lojalne Skazie po jego śmierci. Ze względu na ich powiązanie z dawnym tyranem, Simba wygnał je na Złą Ziemię, gdzie żyli przez długi czas, aż do ponownego wcielenia do stada Lwiej Ziemi.

Przywódczynią i główną prowokatorką Złoziemców byla Zira.

Historia

Stado Złej Ziemi zostało utworzone po wygnaniu Ziry i innych lwic z Lwiej Ziemi. Podburzane przez Zirę wyrzutki dążyły do zemsty na Lwioziemcach z powodu śmierci Skazy, choć być może był jeszcze inny powód. Zostały wygnane na Złą Ziemię, gdzie brakowało pożywienia i czystej wody. Na dodatek nie mogli zapuszczać się na Lwią Ziemię, bo groziła za to bardzo sroga kara.

Z czasem Zira pałała coraz większą nienawiścią do Simby i jego rodu oraz manipulowała swoimi poddanymi, a nawet własnymi dziećmi. Wyrzutki były szkolone do walki i zabijania.

Wiele lat później Zira rozpoczyna realizację swojego planu powrotu do władzy. Wysyła swojego syna Kovu, by ten podstępem dołączył się do Lwioziemców i zabił Simbę. Gdy Kovu zakochuje się w Kiarze i odmawia zabicia króla, Wyrzutki przygotowują zasadzkę na króla i zadają mu ciężkie rany. Chociaż Simbie udaje się uciec, Nuka ginie podczas ataku, pozostawiając Złoziemców w smutku i wściekłości. Chwilę potem Kovu za zdradę zostaje wygnany ze stada.

Ogarnięta furią Zira prowadzi lwice na bitwę z Lwioziemcami. Pomimo przewagi liczebnej przeciwnika Wyrzutki okazują się bardzo zdyscyplinowane i zaciekłe w walce. Na szczęście zostaje ona przerwana przez Kiarę i Kovu. Ostatecznie stado Wyrzutków zostało rozwiązane, ponieważ podczas dzięki przemowie Kiary (i odmowie Vitani) lwice zrozumiały swój błąd i sprzeciwiły się Zirze. Ich przywódczyni prawdopodobnie nie żyje, ponieważ utonęła w rwącej rzece. Lwice znane kiedyś jako Wyrzutki, stały się na nowo członkiniami Stada z Lwiej Ziemi.

Cechy fizyczne

Częste:

  • Kropki pod oczami są dość powszechne u złoziemskich lwic (mają je m.in. Spotty i Dotty). Pojawiają się dość często u różnie wyglądających lwic, zmienia się ich liczba i wygląd, więc trudno powiedzieć dokładnie, ile lwic je posiada.
  • Czerwone oczy są częste zarówno u Lwioziemców, jak i Złoziemców, ponieważ zbuntowane stado należało wcześniej do Stada Lwiej Ziemi. Warto jednak zauważyć, że w odróżnieniu od Lwioziemców, Wyrzutki nigdy nie mają pomarańczowych oczu.
  • Stale wysunięte pazury mają ukazać dziką i groźną naturę Wyrzutków.
  • Ciemne obwódki wokół oczu nadają lwom groźny wygląd, a także są oznaką niedożywienia.
  • Kępki włosów na łokciach - wśród złoziemskich samców są powszechne i mają kolor grzywy, a wiele lwic na łokciach ma nieco dłuższe futro.
  • Kanciasty kształt nosa dominuje u Złoziemców. Może mieć czarną lub różową barwę, różni się od nosów Lwioziemców brakiem widocznych nozdrzy i zakrzywieniem na końcach.
  • Pokolorowane łapy mają prawie wszystkie Wyrzutki, z wyjątkiem jednej mało znanej lwicy

Rzadkie:

  • Piegi - Są dość rzadkie wśród Wyrzutków, posiadają je tylko Vitani, Lazy Eye i Nuka.
  • Niebieskie lub szare oczy - bardzo rzadkie, większość Złoziemców posiada czerwone oczy
  • Oczy błyszczące w ciemności zostały zaobserwowane tylko u Nuki i Vitani. Reszta członków tego stada ma matowe oczy.
  • Grzywka - zauważona tylko u Vitani i dwóch innych lwic
  • Obwódki uszu posiada tylko Vitani
  • Pasek w uchu ma tylko Zira
  • Pręga na grzbiecie to cecha charakterystyczna tylko Ziry

Typy lwic

Podczas filmu można zauważyć kilka typów wyglądu anonimowych lwic, które przypominają znane postacie.

Typ Ziry

Zira zdecydowanie wyróżnia się barwą futra, lecz część Wyrzutków wykazuje podobieństwo do niej pod innym względem - mają bardzo ostre rysy pyska, taki sam nos i podbródek. Lwice tego typu mają dużo bardziej złowieszczy wygląd niż reszta, więc pojawiają się w czasie kołysanki Ziry i podczas wojny stad.

Typ Nuki

Chociaż Nuka jest samcem, niektóre lwice podzielają jego cechy wyglądu - szarobrązowe futro, duże czerwone oczy i charakterystyczne obwódki wokół nich. Te lwice wydają się najbardziej wychudzone ze wszystkich.

Typ Vitani

Są to lwice o typowo złoziemskim wyglądzie i dość jasnym futrze. Często mają taki sam nos jak Vitani, mogą mieć także małe grzywki i dłuższe futro w niektórych miejscach.

Typ Lwioziemca

Typ Lwioziemca

Istnieją Złoziemki podobne do Lwioziemców. Pojawiają się one podczas bitwy. Mają typowe dla Lwioziemców cechy np. lwioziemskie nosy i silną budowę ciała, lecz ich kolory są typowo złoziemskie. Wbrew pozorom wielu Złoziemcow należy do tego typu.

Członkowie stada

Imię Opis Ranga Status Obraz
Zira Zira jest przywódczynią i prawdopodobnie założycielką tego stada. Jest także matką wybrańca, Kovu. Przywódczyni Nie żyje (prawdopodobnie)
Zira
Kovu Kovu to najmłodszy Wyrzutek, urodzony tuż przed wygnaniem przez Simbę. Został wybrany przez Skazę na swojego następcę. Dziedzic Żyje
Kovu
Nuka Nuka to najstarszy syn Ziry, mimo tego nie został wybrańcem, bo Skaza wybrał Kovu. Zastępca Nie żyje
Nuka młody
Vitani Vitani to córka Ziry. Jest pierwszą Złoziemką, która przeszła na stronę Lwioziemców. Zwiadowca Żyje
Vitanismirk
"Lwica" Pojawia się wyłącznie w serialu Lwia Straż, gdzie wypowiada kilka zdań (jako jedyna Złoziemka poza Zirą i Vitani). W napisach końcowych pojawia się jako "Lioness". Członkini stada Żyje
Lwica1 Lwia Straż
Dotty Jedna z bardziej znanych Złoziemek, jej imię zostało nadane jej przez fanów. Jest uważana za partnerkę Nuki. Członkini stada Żyje
Dottymniejsza
Spotty Mało widoczna w filmie Złoziemka, uważana przez fanów za siostrę Dotty. Członkini stada Żyje
Spotty (1)
Lazy Eye W Królu Lwie 2 pojawiała się dosyć często. Ma bardzo charakterystyczny i stały wygląd. Członkini stada Żyje
Lazy EYE
Digger Pierwsza Złoziemka widoczna w filmie (poza Zirą). Należy do lwic typu Vitani. Członkini stada Żyje
Digger
Beauty Spot Widoczna w scenie pojednania stad, charakteryzuje się pieprzykiem na dolnej szczęce. Członkini stada Żyje
Beauty Spot
Chippy Mało znana lwica o uszczerbionym kle. Członkini stada Żyje
Chippy
Scruffy Wojowniczka o długim i potarganym futrze. Członkini stada Żyje
Złoziemska Scruffy
Brak Postać tła w serialu Lwia Straż. Jedyna Złoziemka o niebieskich oczach poza Vitani. Członkini stada Żyje
Lwica2 Lwia Straż
Brak Postać tła w serialu Lwia Straż. Ma unikalny wygląd oczu. Członkini stada Żyje
Lwica3 lwia straż
Brak Postać tła w serialu Lwia Straż. Brązowa lwica z rzadko spotykanymi zielonymi oczami. Członkini stada Żyje
Lwica4 Lwia Straż

Galeria