FANDOM

Vuli - dorosła lwica z pokolenia Kiary. Pochodzi z Lwiej Ziemi. Partnerka Lengo, a także matka Nyasi oraz Kokota.

}}

Wygląd

Vuli jest szczupłą lwicą o brązowe sierści i czarnym pysku oraz brzuchu. Jej oczy są koloru ciemno zielonego. W przeciwieństwie do innych lwic posiada imitacje czarnej grzywy, w której nosi czerwony kwiat.

Charakter

Jako lwiątko była bardzo nieposłuszna i chłopięca. Nie umiała ustać w miejscu. Była też bardzo leniwa, nienawidziła obowiązków. Była też bardzo ciekawska i uwielbiała psocić.

Z biegiem lata stała się spokojniejsza oraz bardziej odpowiedzialna. Za swoją rodzinę jest w stanie oddać życie. Nie ufa również obcym, tak samo jak była lwiątkiem. W stosunku do przyjaciół i rodziny lojalna.

Historia

Vuli przyszła na świat jako drugie dziecko lwa Elimu i lwicy Gizy. Jej starszym bratem był Bin. Od dziecka uwielbiała z nim spędzać czas i go naśladować. Twierdziła, że nie potrzebuje przyjaciół posiadając takiego brata jak Bin.

Jednak wszystko się zmieniło gdy natknęła się na Lengo - młodego lwa. Lew zaczął się chwalić swoimi umiejętnościami, co bardzo wkurzyło młodą lwice. Postanowili się zacząć ścigać aby sprawdzić kto jest najszybszy. Niestety podczas wyścigu Lengo wpadł do wody...wydając się przy tym, że nie umie pływać. Vuli rzuciła się na ratunek. Po tej sytuacji, bardzo się zaprzyjaźnili spędzając ze sobą każdą wolną chwilę.

Lata mijały...Vuli osiągnęła wiek nastoletni. W grzywie zaczęła nosić czerwony kwiat, a podczas jednych z ćwiczeń na polowaniach poznała Chai i Ghali - dwie lwicę pochodzące ze Złej Ziemi. Początkowa niechęć, jednak wspólne polowania sprawiły, że wrogość przerodziła się w przyjaźń, co nie podobało się Lengo. Martwił się o swoją przyjaciółkę, przez co dochodziło pomiędzy nimi do coraz częstszych kłótni. Kolejnym problemem była kolejna ciąża jej mamy. Ojciec i brat bardzo dbali o nią. Po kilku miesiącach narodziła się Dura - młodsza siostra Vuli. Wszyscy byli szczęśliwi z powodu pojawienia się Dury, jednak szczęście długo nie trwało. Jej matka zmarła krótko po porodzie. Została jedyną lwicą w domu, która musiała się zająć młodszą siostrą gdy jej brat i ojciec chodzili na polowania. Sytuacja ta sprawiła, że lwica pogodziła się z Lengą, który pod pretekstem pomocy w opiece nad Durą przychodził do przyjaciółki. Zaczęli się coraz bardziej do siebie zbliżać.

Pewnego dnia ojciec wrócił...z nową lwicą. Nazywała się Kengele. Elimu przedstawił ją jako swoją nową partnerkę. Vuli niechętnie przyjęła do wiadomości, że będzie musiała dzielić dom z Kengele...jednak znów miała więcej czasu dla siebie. Idąc na spotkanie ze swoimi przyjaciółkami, wpadła na Lengo. Opowiedziała mu o całej sytuacji, a on niespodziewanie ją polizał po pysku. Vuli była w szoku i od razu uciekła, jednak wciąż myślała o "pocałunku". Powiedziała o tym przyjaciółką, a one stwierdziły, że się Lengo się w niej zakochał. Postanowiła z nim pogadać.

Podczas jednej z nocy wymknęła się z domu i spotkała się z lwem. Ten jej wyznał miłość. Vuli nie wiedziała co odpowiedzieć, czuła się szczęśliwa. Lwica przytuliła się do niego i obiecała, że zawsze będą razem. Zostali parą, a słub odbył się po kilku dniach. Zamieszkali oni w jaskini niedaleko jej starego domu, a po pewnym czasie pojawiły się również dzieci - starsza Nyasi i młodszy Kokota.

Relacje

Elimu

Vuli bardzo kocha swojego ojca. Od dziecka chodziła z nim oraz z bratem na wspólne polowania. Jednak z biegiem lat się od siebie oddalili, zwłaszcza gdy Elimu znalazł sobie nową partnerkę. Gdy Vuli wzięła ślub pogodziła się z ojcem i często go odwiedza razem z dziećmi.

Giza

Vuli była przywiązana do swojej matki. Przez pierwsze lata swojego życia Giza była jedyną lwicą, z którą Vuli się zadawała. Bardzo przeżyła jej śmierć i z trudem było jej się przez to przyzywczaić do nowej partnerki ojca.

Kengele

Lwica nie przepadała za Kengele. Twierdziła, że ta na siłę stara jej się zastąpić matkę. Po ślubie jednak ją zaakceptowała i często ją odwiedza razem z dziećmi.

Bin

Jest starszym bratem Vuli. Od dziecka miała z nim bardzo dobry kontakt i uwielbiała go naśladować. Ich kontakt jest dobry do dziś i Bin często odwiedza Vuli.

Dura

Jest młodszą siostrą Vuli. Jest do niej bardzo przywiązana, ponieważ po śmierci matki ona się nią głównie zajmowała. Obecnie Dura jest nastolatką, ale jej relację z siostrą się nie pogorszyły.

Lengo

Z początku ich relacje polegały na konkurowanie między sobą, co z czasem przerodziło się w przyjaźń, a jeszcze bardziej się do siebie zbliżyli gdy matka lwicy zmarła. Obecnie są małżeństwem i mają dwójke dzieci. Lengo bardzo kocha Vuli i jest trochę zazdrosny gdy kręcą się wokół niej inne lwy, jednak wie, że by go nie zdradziła.

Chai

Jest pierwszą przyjaciółką Vuli. Poznały się podczas polowań razem z Ghali. Z początku za bardzo za nią nie przepadała jak i za jej siostrą jednak wkrótce się zaprzyjaźniły. Obecnie Chai mieszka na Lwiej Ziemi razem ze swoim partnerami i odwiedzają Vuli.

Ghali

Ghali jest drugą przyjaciółką Vuli, a także siostrą bliźniaczką Chai. Poznały się na polowaniu. Z początku za sobą nie przepadały jednak później połączyła je przyjaźń. Obecnie Ghali mieszka ze swoim partnerem na Lwiej Ziemi i często odwiedza przyjaciółkę.

Nyasi

Kokoto

Ciekawostki

  • Z początku miała być lwem płci męskiej.
  • Nie przepada za krokodylami.
  • Nie potrafi wspinać się po drzewach.
  • Jej imię po polsku znaczy jesień.