FANDOM

Uchawi - król Lwów Przemian. Wychowywał się na Lwiej Ziemi.

Wygląd

Uchawi jest lwem o potężnej budowie ciała (trochę z postury przypomina Mufase). Posiada ciemnobrązową sierść oraz czarną grzywę. Jego oczy są ciemnoniebieskie. Na jego ramieniu widnieje znamię w kształcie kobry, a na szyi posiada naszyjnik z kłem węża.

Charakter

Jest on ambitnym i opanowanym królem. Bardzo dba o swoją rodzinę, a także o poddanych. Jest jednak bardzo wymagający od swojego syna - przyszłego króla. Nie przepada zbytnio za zabawami czy żartami twierdząc, że nie ma na to czasu.

Historia

Uchawi urodził się w zwykłej rodzinie lwów na terenach Lwiej Ziemi. Urodził się jako zwykłe lwiątko.

Młody lew dorastał i spędzał czas na nauce polowań. Nie lubił bawić się z lwiątkami uważał to za zbyt dziecinne. Pewnego dnia idąc na naukę polowania, zauważył lwy znęcające się nad jakąś lwicą. Uchawi krzyknął do nich, a Ci go zaatakowali. Lwiątko poczuło gniew, po chwili nad nim pojawiła się struga światła oraz zauważył duszę kobry mówiącą do niego "Już czas.". Po tym kobra wniknęła w niego, a on zamienił się w kobrę. Młode lwy były przerażone, a gdy tylko uciekli z powrotem zmienił się lwa, a na swoim ramieniu zauważył znamię w kształcie kobry. Młode lwica była zszokowana, jednak szybko mu podziękowała za ratunek. Lwica przedstawiła się jako Tundu. Gdy wrócili do domów rozniosła się plotka o lwiątku co potrafi przemieniać się w kobrę, większość skwitowało to ze śmiechem, ale Rafiki miał pewne podejrzenia.

Mijały lata. Uchawi wyrósł na potężnego lwa, który ukrywał swoją umiejętność aby nie przerazić inne lwy. Pewnego dnia odwiedziła go ponownie Tundu pokazując na łapie znak strusia. Jak się okazało gdy uciekała przed bizonami pojawiła się nad nią struga światła, a następnie duch strusia mówiąc "Już czas.". Następnie przemieniła się w strusia i uciekła. Całą sytuacje podsłuchał Rafiki i zabrał ich do siebie.

Opowiedział im o legendach magicznych zwierząt, które niekiedy wnikają w lwy i dzięki nim mogą się przemieniać w dane zwierzęta. Po krótkim czasie większość lwów miało takie moce m.in.: Buibui, który potrafi przemieniać się w pająka.

Większość lwów jednak się ich bało, dlatego Uchawi zadecydował opuszczenie stada Lwiej Ziemi. Odnaleźli inną ziemię, którą nazwali Krainą Lwów Przemian. Ten od razu został okrzyknięty królem. Po pewnym czasie Tundu została jego żoną i urodziła się im dwójka dzieci - Pembe i Ukimya. Przygarnął również pod swój dach posłańca królewskiego Moto.

Relacje

Rodzice

Nie miał z nimi dobrych relacji. Ojciec po narodzeniu się lwiątka nie interesował się nim, a matka obsesyjnie próbowała zwrócić uwagę swojego męża, zaniedbując przy tym syna.

Ciekawostki