FANDOM

Shenzi - jedna z wielu hien służących Skazie. Razem z Ed'em i Banzai'em pomagała objąć tron Skazie. W bandzie hien pełni funkcje "mózgu".

Wygląd

W zależności od oświetlenia, sierść Shenzi jest szara lub brązowa. Ma ciemne cętki na grzbiecie i jasny brzuch. Jej łapy, ogon, grzywa oraz oczy są czarne. W odróżnieniu od innych hien jej wygląd jest bardziej kobiecy.

Charakter

Shenzi w przeciwieństwie do Ed'a i Banzai'ego jest inteligentna, jednak pomimo tego łatwo ją manipulować co pokazała gdy Skaza obiecał, że hieny nie dotknie już głód, a ona od razu zaczęła wykrzykiwać z Ed'em i Banzai'm "Niech żyje król!". Z charakteru jest bardzo przywódcza.

Jest również bardzo bezlitosna i uwielbia się znęcać nad słabszymi oraz mniejszymi od siebie np. Zazu.

Historia

A Tale of Two Brothers

Za czasów panowania króla Ahadiego hieny żyły na Lwiej Ziemi, a młody Taka (Skaza) często potajemnie się z nimi spotykał.

Pewnego dnia Shenzi, Banzai i Ed zaatakowali wędrowca Rafikiego, który chciał odpocząć na Lwiej Ziemi> Jednakże Ahadi odegnał je, twierdząc, że chciały zapolować dla zabawy.

Następnego dnia trio spotyka się pod drzewem i rozmawia o rządach Ahadiego. Shenzi mówi, że jest już nimi zmęczona, bo król zawsze psuje ich zabawy. Stwierdza także, że Ahadi nie będzie żył wiecznie, a jeśli coś by się przydarzyło Mufasie, hieny będą mogły robić, co zechcą.

Potem Shenzi i jej przyjaciele podkradają się do Taki, próbując go przestraszyć, lecz młody lew reaguje ze znudzeniem, a następnie ostrzega ich, że Ahadi jest na nich wściekły za straszenie zwierząt i że ich szuka. Wkrótce rozmowa schodzi na temat Taki i jego ojca. Gdy Shenzi sugeruje, że Ahadi znowu porzucił Takę, on wpada we wściekłość. Później Shenzi podpowiada mu, żeby wrobił Mufasę w jakieś kłopoty, żeby Ahadi mógł zdać sobie sprawę, że Taka powinien być następnym królem. Młody lew przyjmuje ten pomysł i zaczyna obmyślać plan.

Teorie

Shenzi, Ed i Banzai byli rodzeństwem

Argumenty:

  • Zawsze trzymają się razem.
  • Shenzi zachowuje się czasami w stosunku do nich jak starsza siostra.

Kontrargumenty:

  • Nie są znane ich rodziny.
  • W serialu "Timon i Pumba" Shenzi i Banzai zachowują się jak para zakochanych.
  • W musicalu "The Lion King" podczas ścigania Nali i Simby Shenzi pyta Banzaiego "Czy to nie jej matka zjadła twojego ojca?". Oznacza to że nie są rodzeństwem, a w każdym razie nie w pełni.

Shenzi jest matką Jasiri

Argumenty:

  • Obie są przywódcze i inteligentne.
  • Wyjaśniało by to czemu Jasiri żyje sama - Zira (według fanów) zabiła hieny, po tym jak one wykończyły same. Shenzi mogła wtedy ukryć małą Jasiri.

Kontrargumenty:

  • Shenzi i Jasiri różnią się wyglądem - Jasiri ma jaśniejszą sierść i dwukolorową grzywę, gdy Shenzi ma ciemniejsze i jednokolorową grzywę.
  • Różnią się charakterem - Shenzi nienawidziła lwów w tym rodziny Mufasy (oprócz Skazy) i była negatywną postacią, gdy Jasiri jest otwarta na przyjaźnie z innymi i ma dobry stosunek do lwów.
  • Shenzi pochodzi z pokolenia Skazy, gdy Jasiri z pokolenia Kiona i Kiary, dlatego gdy Shenzi mogła ją rodzić była już stara.

Shenzi i Banzai to rodzice Janjy

Argumenty:

  • Janja bardzo przypomina z wyglądu Shenzi.
  • Ich charaktery są do siebie podobne - zarówno Shenzi jak i Janja są inteligentni.
  • Są przywódcami klanów.
  • Oboje lubią znęcać się nad słabszymi i nie lubią lwów.
  • Zarówno Shenzi jak i Janja mieli w grupie niezbyt rozgarnięte hieny.
  • Shenzi była wtedy jedyną znaną hieną płci żeńskiej, więc mogła mieć z kimś Janję (najprawdopodobniej mogła go mieć z Banzai'em, ponieważ Janja jest również do niego podobny).
  • Niektóre zwiastuny potwierdzają, że klan Janjy to potomkowie hien z Króla Lwa.
  • Shenzi i Banzai prawdopodobnie byli parą co umacnia tą teorię.

Kontrargumenty:

  • Janja ma pysk innego koloru w porównaniu do Shenzi, która ma pysk wraz z sierścią szary (choć niektórzy mówią, że mógł to odziedziczyć po ojcu - Banzai'm).
  • Prawdopodobnie gdyby go urodziła byłaby już starą hieną (chyba, że Janja jest w wieku Nuki).
  • Janja nie wie, że Skaza zdradził hieny i został przez nie rozszarpany. Czy rodzice nie powiedzieliby mu o tym?

Shenzi była partnerką Banzai'a

Argumenty:

  • W serialu "Timon i Pumba" zachowują się i mówią do siebie, jakby byli zakochaną parą.

Kontrargumenty:

  • W filmie "Król Lew" nie zachowują się romantycznie wobec siebie.

Shenzi była partnerką Skazy

Argumenty:

  • Shenzi jak i Skaza mają do siebie podobne charaktery.
  • Raczej Shenzi nie przebywała w towarzystwie ładnych hien, a przystojny Skaza mógł być dla niej miłą odmianą.
  • Shenzi nie lubiła lwów, a Skazę lubiła, ale mogło ją coś z nim więcej łączyć.

Kontrargumenty:

  • Prawdopodobnie Shenzi była z Banzai'em.
  • Skaza nie traktował poważnie hien, tylko wykorzystywał je do swoich celów.
  • Raczej pod koniec filmu gdyby Shenzi kochała Skazę by próbowała go jakoś wytłumaczyć przed innymi hienami, a nie od razu atakowała.
  • Skaza i Shenzi nie zachowywali się tak jakby byli parą.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie była wzorowana na niej Vitani.
  • Shenzi nie przepadała za lwami (wyjątkiem był Skaza, który przynosił jej, Ed'owi i Banzai'emu jedzenie i mu służyły).
  • Jak było wspomniane lubiła znęcać się nad mniejszymi i słabszymi, jednak gdy pojawił się np. Mufasa od razu tchórzyła i się próbowała wytłumaczyć.
  • Według Timona jej pełne imię to Shenzi Maria Drapieżnika Gryzetta Szakalina Hiena.

Galeria