FANDOM

Sarabi - dawna królowa Lwiej Ziemi. Matka Simby, partnerka Mufasy oraz przyjaciółka Sarafiny.

Wygląd

Sarabi ma beżową sierść. Jest ona nieco jaśniejsza na pysku, brzuchu oraz wokół oczu. Ma ciemne obwódki uszu i gołąbkowy nos. Sarabi jest również największą z lwic. Jest wysoką i dobrze zbudowaną lwicą, podkreślającą jej status na Lwiej Ziemi.

Charakter

Sarabi jest lwicą pełną troski, miłości ale również dumy i rozsądku. Nawet podczas tyranicznych rządów Skazy potrafi publicznie zbuntować się jego władzy i wciąż odgrywa ważną rolę. Mimo, że Sarabi jest lwicą, która może wydawać się bardzo arogancką postacią w rzeczywistości jej serce jest czułe.

Historia

Król Lew

Sarabi widzimy po raz pierwszy na ceremonii naznaczenia lwiątka. Gdy pawian podnosi lwiątko, rodzice oglądają ceremonie z dumą. Następnie gdy Simba stał się lwiątkiem, Sarabi pomaga obudzić Mufasę. Wkrótce lwiątko dowiaduje się od stryja o Cmentarzysku Słoni, Sarabi wierząc, że syn chce iść nad wodopój pozwala mu wyruszyć w podróż pod warunkiem, że Zazu będzie go pilnował.

W późniejszym czasie następuje śmierć Mufasy. Sarabi jest bardzo przygnębiona i smutna, zwłaszcza, że Skaza obejmuje tron. Kilka lat później Sarabi zostaje wezwana przez tyrana na przesłuchanie. Królowa nieustraszenie wędruje przez hieny, które dokuczliwie szczekają i próbują podgryzać łapy Sarabi. Po krótkiej kłótni z władcą, wiedząc, że jej słowa nie poskutkowały sprowokowała Skazę. W ten sposób władca uderzył królową w pysk z taką siłą, że lwica wylądowała na dużej odległości. Simba widząc sytuacje skoczył z półek skalnych i podbiegł do lwicy. Początkowo Sarabi myli syna ze swoim zmarłym partnerem jednak wkrótce rozpoznaje Simbę. Gdy zaginiony władca powraca, hieny zaczynają się niepokoić wraz z tyranem. Gdy Sarabi dowiaduje się, że Skaza zabił Mufasę jako pierwsza rzuca się na niego z Nalą, broniąc syna. W końcu rządy tyrana zostają obalone, a Sarabi dumnie patrzy jak jej syn zostaje królem.

Teorie (można edytować)

Zira jest córką Skazy i Sarabi

Argumenty

  • Zira ma podobny kolor futra do Sarabi oraz czerwone oczy, podobnie jak Lwioziemka.
  • Ma nos Skazy.
  • Jej charakter jest charakterem Skazy z drobnymi cechami Sarabi.

Kontrargumenty

  • Sarabi w filmie nie wyglądała na partnerkę Skazy.
  • Zira nigdy nie mówiła o Skazie jak o swoim ojcu.
  • W Królu Lwie 2 Nuka traktuje Skazę jak ojca i nie miałoby to sensu gdyby był jego dziadkiem.

Sarabi jest matką Mufasy

SiM

Sarabi i Mufasa

Argumenty "za"

  • Zarówno Mufasa, jak i Sarabi mają lwioziemskie nosy z kreską na środku.
  • Oboje mają "pomalowane" łapy.

Argumenty "przeciw"

  • Teoria ta gryzie się z partnerstwem Sarabi z Mufasą. Gdyby była ona matką Mufasy, ich związek byłby kazirodczy.
  • W książeczce "A Tale of Two Brothers" matka Mufasy to Uru.
  • Sarabi wygląda w filmie jak rówieśniczka Mufasy.
  • Najprawdopodobniej Sarabi w pierwszej części by już umarła ze starości.

Sarabi to siostra Ziry

Argumenty:

  • Mają podobny kolor futra.
  • Mają ten sam kolor oczu.
  • Zira jest z pokolenia Mufasy i Skazy.
  • W pierwszej części Króla Lwa było więcej lwic niż tylko Sarabi i Sarafina, więc również mogła tam być Zira.

Kontrargumenty:

  • Nie jest znane rodzeństwo Ziry i Sarabi.
  • Oznaczałoby to, że Simba jest siostrzeńcem Ziry.
  • Zira nie pojawiła się w pierwszej części filmu.
  • Zira ma złoziemski wygląd, gdy wygląd Sarabi jest lwoziemski, oznaczało by to, że jedno z ich rodziców musiałoby być złoziemcem.

Sarabi została wygnana przez Simbę z wyrzutkami

Argumenty:

  • To nie wymysł fanów - na jednej z oficjalnych stron Disneya (http://disney.cyberwocky.com/lionking_112/web/helpful_hints/jungle_king.html) jest tak napisane.
  • Sarabi nie pojawia się w Królu Lwie 2. Gdyby umarła, chyba ktoś przynajmniej by o tym wspomniał, w końcu była ważną królową. Tymczasem stado Lwiej Ziemi zachowuje się tak, jakby zapomniało o jej istnieniu - albo starało się zapomnieć.
  • Na początku Czasu Simby, dowiadujemy się, że lew ciągle miewa koszmary o Skazie. Możliwe, że popadł w pewien rodzaj tymczasowego szaleństwa, którego następstwem było wygnanie Sarabi. Mógł myśleć, że lwica tak naprawdę dobrze życzyła Skazie lub zdradziła z nim Mufasę podczas jego nieobecności na Lwiej Ziemi.

Kontrargumenty:

  • Czy Simba byłby tak okrutny, żeby wygnać swoją starą matkę?
  • Wyrzutki zostały wygnane na Złą Ziemię za wspieranie Skazy i nieuznawanie rządów Simby. W filmie "Król Lew" Sarabi była przeciwna rządom Skazy i razem z innymi lwicami stanęła do walki z uzurpatorem. Później z zadowoleniem patrzyła się, jak Simba wstępuje na tron.
  • Wśród stada wyrzutków nie widać lwicy o lwioziemskich cechach, która rzekomo miałaby być Sarabi.