FANDOM

Samolubny lew - główny antagonista z książeczki pt:. ,,Najjaśniejsza gwiazda''. Był bardzo samolubny oraz agresywny i nie pozwalał innym zwierzętom na korzystanie z wodopoju. Pił wodę bardzo powoli by zdenerwować czekających. Jego fanowskie imię to Isaka lub Choyo. Nie wiemy za to nic o jego prawdziwej tożsamości i historii.

Isaka

Wygląd

,,Isaka'' anatomią bardzo przypomina dorosłego Skazę. Nie jest to jednak całkowite podobieństwo, ponieważ różnią się wieloma istotnymi szczegółami. Lew z książeczki posiada lwioziemski nos oraz czerwone oczy. Jego futro jest jasnobrązowe, podobnie jak nieco ciemniejsza grzywa. Ma również białe podbrzusze oraz schowane pazury.

Teorie

Wróg Mohatu z książeczki to ojciec Ahadiego lub Uru.

Argumenty:

  • Wyglądem przypomina Skazę, więc zapewne jest w jakiś sposób spokrewniony z Rodziną Królewską.
  • Według znacznej części fanów, Uru miała brązowe futro, które posiadał również ,,Isaka''.
  • Jest on z pokolenia Mohatu (najprawdopodobniej).

Kontrargumenty:

  • Możliwe, że to po prostu Złoziemiec, a Złoziemcy (jak dobrze wiemy) przypominają Skazę w wyglądzie.
  • Ten lew jest wrogiem Lwioziemców i nie był wspomniany jako rodzic byłego władcy/byłej władczyni.

,,Isaka'' jest bratem Mohatu.

Argumenty:

  • Mają futro i grzywę w niemal identycznym kolorze oraz podobne oczy.
  • Wyjaśniałoby to dlaczego dorosły samiec może przebywać w królestwie. Mohatu mógłby go wygnać, gdyby był mu obcy, choćby ze względu na wrogie zachowanie domniemanego brata, a i tak tego nie zrobił.
  • Zapewne jest spokrewniony z Rodziną Królewską, ponieważ bardzo przypomina Skazę.

Kontrargumenty:

  • To jego wróg i nie było mowy o żadnym pokrewieństwie.
  • Gdyby ,,Isaka'' był jednocześnie ojcem Ahadiego lub Uru to doszłoby do kazirodztwa.