FANDOM

ARTYKUŁ W PRZEBUDOWIE!

Mpira - fanowska córka Kovu i Kiary wymyślona przez Nataniellę. Lwica polująca i partnerka Kesho. Matka Shwari'ego. Młodsza siostra Binti , a bliźniaczka Nguvu . Przyjaciółka Kunywy.

Wygląd

Tak samo jak brat bliźniak, Mpira posiada ciemnożółtą sierść oraz kremowe łapy, podbrzusze i pysk. Podobnie jak Vitani posiada grzywkę. Ma zielone oczy, podobnego koloru co Kovu. Posiada różowy, złoziemski nos. Jej "pędzelek" na ogonie jest koloru ciemnobrązowego. 

Charakter

Mpira od zawsze była wesołą i energiczną lwicą, która nie potrafiła ustać w miejscu. Łatwo każdemu ufała i z łatwością przychodziło jej poznawanie nowych znajomych. Lwica była ciekawa świata i często nierozsądna, wszystko obracała w zabawę.

Nie potrafiła dotrzymywać tajemnic, każdy ktokolwiek jej coś powiedział, musiał wiedzieć, że po paru godzinach będzie wiedzieć o tym cała Lwia Ziemia. 

Pomimo tych cech, żółta lwica była bardzo ambitna. Chciała doskonale polować, dlatego pomimo pokus w postaci zabaw, uczyła się polować po okiem swojej ciotki - Vitani.

Gdy dorosła trochę spoważniała, nauczyła się także, że nie może ufać wszystkim zwierzętom, które spotka. Wciąż pozostała jednak wesoła i przyjacielska. 

Historia

Mpira razem z bratem urodziła się podczas święta Kupatana. Wszystkie zwierzęta zebrały się w jaskini aby zobaczył nowe dzieci Kiary i Kovu. Pierwszego pokazali małego, żółtego lewka z ciemnobrązową grzywką, a drugą jego siostrę. 

Lwica odziedziczyła po ojcu złoziemski, lecz nikt widząc ją nie pokoił się. Większość lwów uznało, że mała lwica wygląda jak urocza, mała kulka dlatego nadano jej imię Mpira.

Nauczyła się chodzić i mówić w tym samym czasie co Nguvu, z którym byli nierozłączni. Czas także spędzała w towarzystwie Kesho - nieśmiałego syna Tiffu. 

Często starała się pocieszać brata, kiedy ten był odrzucany przez dziadka. Nie rozumiała intencji Simby. 

Kiedy Nguvu został włączony do Lwiej Straży, lwica zaczęła spędzać czas z Kesho. Razem obserwowali jak lwy z Lwiej Ziemi, polowały na różne zwierzęta. Mpira postanowiła spróbować, chociaż rudy lew odradzał jej tego. 

Chcąc upolować mysz, prawie spadła do rzeki - na szczęście uratowała ją Lwia Straż przyprowadzona przez przyjaciela lwicy. Po tej sytuacji, niemalże cała rodzina nie spuszczała jej z oczów, co młodej, energicznej lwicy nie odpowiadało.

Relacje

Rodzice (Kovu i Kiara)

Dziadkowie (Simba i Nala)

Kion

Vitani

Kopa

Ciekawostki

Galeria

Let's fight! (base) by Nataniella

Nyota i Radi podczas zabawy.

Adult Nyota (base) by Nataniella

Dorosła Nyota wykonana w bazie.