FANDOM

Nala - królowa Lwiej Ziemi, starsza siostra Mheetu, córka Sarafiny i żona Simby, matka Kopy, Kiary i Kiona.

Wygląd

NalaSppres

Nala w Król Lew 2

Nala jest kremową lwicą. Jako lwiątko była mała i zwinna. Jej oczy miały zieloną barwę, a nos był różowy. W odróżnieniu od większości lwiątek, jej łapy nie były (i nie są) jaśniejsze. Posiada jasne obwódki oczu.
Mała Nalcia

Mała Nala

Gdy dorosła, stała bardzo podobna do swojej matki Sarafiny. Jej ciało stało się smuklejsze i silniejsze, wyćwiczone w polowaniach. Jej oczy stały się niebieskozielone, a nos ciemnoróżowy.

W Królu Lwie 2 wygląd Nali znacznie się zmienił. Jej sierść przybrała bardzo jasną barwę, a oczy stały się intensywnie niebieskie z żółtymi tęczówkami. W Lwiej Straży Nala ma płowe futro i niebieskozielone oczy, co przypomina jej wygląd z pierwszej części filmu.

Charakter

Nala jest odważną lwicą. Widać że w młodości lubiła dokuczać Zazu. Jednak w sequelu Króla Lwa jest głosem rozsądku nadopiekuńczego Simby.

Rodzina

  • Sarafina - matka. Lwica okazuje miłość i opiekuńczość wobec swojej córki. W fanfickach często polują razem.
  • Nieznany z imienia ojciec. Jest to wspomniany w Lwiej Straży lew podobny z wyglądu do Kiona. Przed powstaniem tego odcinka istniało wiele innych teorii na temat ojca Nali.
  • Mheetu - brat. Nala kocha go i chce bronić przed wszystkimi niebezpieczeństwami, gdy jest jeszcze mały.
  • Simba - partner. W dzieciństwie byli przyjaciółmi. Lwica często jest głosem rozsądku Simby.
  • Kopa - syn. Nala jest opiekuńczą matką i zawsze go pilnuje, co Kopa uważa za "straszne". Nie mają przed sobą tajemnic.
  • Kiara - córka. Nala nie jest tak nadopiekuńcza jak Simba. Zauważa podobieństwo Kiary do jej ojca w czasach dzieciństwa.
  • Kion - syn. Matka ma do niego dużo więcej zaufania niż Simba.

Teorie

Nala jest córką Mufasy

Argumenty:

  • W naturze przywódca stada lwów może mieć dzieci ze wszystkimi lwicami ze stada. Lwiątka niebędące dziećmi przywódcy są zabijane.
  • Mufasa sypia w jednej jaskini z wszystkimi lwicami - Sarafina również tam jest.
  • Nala ma wygląd typowy dla lwów ze stada Lwiej Ziemi, tak samo jak Mufasa.
  • Lwiątko na malowidle w serialu Lwia Straż, które jest nazwane Ojcem Nali, wygląda jak Mufasa.
  • Dziwnie brzmiący dialog z angielskiej wersji językowej:
    Simba: You're starting to sound like my father.
    Nala: Good. At least one of us does.
  • Nala i Simba są zaręczeni od dzieciństwa jako przyszła para królewska. Choć obecnie to brzmi dziwnie, dawniej w rodach królewskich dość często swatano ze sobą krewnych, aby "zachować czystość krwi" dynastii. Przykładem mogą być faraonowie starożytnego Egiptu i dynastia Habsburgów.

Kontrargumenty:

  • W tym wypadku związek Nali i Simby byłby poważnym kazirodztwem, niedopuszczalnym w filmie dla dzieci.
  • Skaza podrywający Nalę w musicalu Król Lew i wczesnych planach Króla Lwa również proponowałby jej kazirodztwo.
  • Gdyby ojciec Nali przedstawiony w serialu Lwia Straż był Mufasą, Rafiki najpewniej nazywałby go po imieniu.

Nala jest córką Skazy

Istniała teoria że Nala jest córką Skazy.
Nala i dzieci Skazy by capricornfox

Nala jako matka dzieci Skazy w wykonaniu apricornfox

Argumenty:

  • Zarówno Nala, jak i Skaza mają zielone oczy.
  • W Królu Lwie nie było żadnych lwów w stadzie oprócz Mufasy i Skazy.
  • Sarafina i Skaza są w podobnym wieku.

Kontrargumenty:

  • Ojciec Nali przedstawiony na malowidle w Lwiej Straży wcale nie wygląda jak Skaza.
  • Gdyby tak było, Nala i Simba byliby kuzynostwem, a ich związek byłby kazirodczy.
  • Nala powinna odziedziczyć przynajmniej część cech po Skazie, typu ciemniejsze futro, jaskrawozielone oczy, czy złoziemski nos. Ona sama natomiast jest wręcz jaśniejsza od swojej matki, i ma bardziej niebieskie oczy.
  • W musicalu ,,Król Lew" (który możemy uznać za kanoniczny) i w planach początkowych król Skaza podrywa Nalę i chce, żeby ta dała mu lwiątka i była jego królową. Gdyby ona była jednocześnie jego córką, byłoby to chore zachowanie.

Vitani jest córką Nali

Differences

Istnieje teoria że Nala jest matką Vitani.

Argumenty:

  • Vitani ma niebieskie oczy, jak Nala w Czasie Simby. Żadna inna lwica z filmu nie ma oczu w tym kolorze.
  • Vitani ma różowy złoziemski nos, a Zira i Skaza mają czarne. Po wymieszaniu kolora nosa Nali z kształtem Skazy wychodzi nos Vitani.
  • Zarówno Vitani, jak i Nala są w swoich stadach najjaśniejszymi lwicami. Barwa sierści tej Złoziemki wygląda jak wymieszana sierść Nali i Skazy.
  • W czasie bitwy Vitani atakuje Nalę z wielką zawziętością, mimo że według wiadomości z filmu królowa nie jest jej nic winna. Gdyby była córką Nali, jej słowa "Gdzie twoja córeczka, Nala?" nabrałyby głębszego sensu, a atak byłby uzasadniony nienawiścią do matki, która ją porzuciła.

Kontrargumenty:

  • Dorosła Vitani ujmująco przypomina Zirę.
  • W musicalu opartym na pierwszej części filmu Nala zdecydowanie i ostro odpiera zaloty Skazy, a zaraz potem ucieka ze stada w poszukiwaniu pomocy. Jakim więc sposobem ten lew mógłby stać się ojcem jej dziecka?

Ojcem Nali jest jeden z członków Lwiej Straży Skazy

Argumenty

  • Strażnicy żyli na Lwiej Ziemi za panowania Mufasy, więc Sarafina mogła być partnerką jednego z nich.
  • Wszyscy członkowie Lwiej Straży zostali zniszczeni (zamordowani?) przez Skazę przed narodzinami Simby. To wyjaśnia, dlaczego ojciec Nali nie występuje w pierwszym filmie.

Kontrargumenty:

  • Nala ani razu nie wspomina o tym, że jej ojciec został zamordowany przez Skazę, chociaż prawdopodobnie dowiedziałaby się o tym (Simba i Rafiki wiedzą o tym wydarzeniu).
ScarsDaughter

Kiara nie jest córką Simby

Istnieje teoria o tym że Kiara, córka Nali, nie jest córką Simby tylko... Skazy. Autor jednak mówi, żeby nie brać tego na poważnie.

Argumenty:

  • Futro Simby i Nali jest jaśniejsze wokół ich oczu niż ich pysków a Kiara ma odwrotnie.Tak samo ma Skaza.
  • W kilku scenach Kiara ma złoziemski nos.
  • Powieki Kiary są ciemne niż futro wokół oczu jak Skazy.
  • Zarówno Kiara jak i Skaza mieli przyjaciół którzy byli "źli" (dla Kiary Kovu, dla Skazy hieny).

'Kontrargumenty:'

  • W musicalu Nala odrzuciła zaloty Skazy, więc jak Kiara miała by być jego córką?
  • Kiara z złoziemskim nosem jest błędem animacji.
  • kiara mogła odziedziczyć cechy po skazie ponieważ skaza był bratem mufasy a mufasa jest dziadkiem kiary ze strony ojca
  • Nala w Królu Lwie 2 ma ciemniejsze powieki niż futro wokół oczu, tak samo jak Kiara.

Zamiast Nali w Królu Lwie 2 występuje jej dublerka

NalasUnderstudy

"Dublerka Nali". To nie jest na poważnie.

Typowo humorystyczna teoria, według której zamiast Nali w Królu Lwie 2 i trzech komiksach występuje jej zastępczyni, charakteryzująca się jasniejszą sierścią, błękitnymi oczami i ciemnymi powiekami, a także inną osobowością i anatomią. Jako lwiątko dublerka Nali ma także obwódki uszu, a jej oczy momentami zmieniały kolor na pomarańczowy (tak jak oczy dorosłej Vitani). Możliwe, że fałszywa Nala jest siostrą Toja.