FANDOM

Nala - starsza siostra Mheetu, córka Sarafiny i żona Simby, matka Kopy, Kiary i Kiona.

Wygląd

NalaSppres

Nala w Król Lew 2

Nala jest kremową lwicą. Jako lwiątko była mała i zwinna. Jej oczy miały zieloną barwę, a nos był różowy. W odróżnieniu od większości lwiątek, jej łapy nie były (i nie są) jaśniejsze. Posiada jasne obwódki oczu.

Gdy dorosła, stała bardzo podobna do swojej matki Sarafiny. Jej ciało stało się smuklejsze i silniejsze, wyćwiczone w polowaniach. Jej oczy stały się niebieskozielone, a nos ciemnoróżowy.

W Królu Lwie 2 wygląd Nali znacznie się zmienił. Jej sierść przybrała bardzo jasną barwę, a oczy stały się intensywnie niebieskie z żółtymi tęczówkami. W Lwiej Straży Nala ma płowe futro i niebieskozielone oczy, co przypomina jej wygląd z pierwszej części filmu.

Charakter

Nala jest odważną lwicą. Widać że w młodości lubiła dokuczać Zazu. Jednak w sequelu Króla Lwa jest głosem rozsądku nadopiekuńczego Simby.

Rodzina

  • Sarafina - matka. Lwica okazuje miłość i opiekuńczość wobec swojej córki. W fanfickach często polują razem.
  • Nieznany z imienia ojciec. Jest to wspomniany w Lwiej Straży lew podobny z wyglądu do Kiona. Przed powstaniem tego odcinka istniało wiele innych teorii na temat ojca Nali.
  • Mheetu - brat. Nala kocha go i chce bronić przed wszystkimi niebezpieczeństwami, gdy jest jeszcze mały.
  • Simba - partner. W dzieciństwie byli przyjaciółmi. Lwica często jest głosem rozsądku Simby.
  • Kopa - syn. Nala jest opiekuńczą matką i zawsze go pilnuje, co Kopa uważa za "straszne". Nie mają przed sobą tajemnic.
  • Kiara - córka. Nala nie jest tak nadopiekuńcza jak Simba. Zauważa podobieństwo Kiary do jej ojca w czasach dzieciństwa.
  • Kion - syn. Matka ma do niego dużo więcej zaufania niż Simba.

Teorie

Nala jest córką Skazy

Istniała teoria że Nala jest córką Skazy.
Nala i dzieci Skazy by capricornfox

Nala jako matka dzieci Skazy w wykonaniu apricornfox

Argumenty:

  • Zarówno Nala, jak i Skaza mają zielone oczy.
  • W Królu Lwie nie było żadnych lwów w stadzie oprócz Mufasy i Skazy.
  • Sarafina i Skaza są w podobnym wieku.

Kontrargumenty:

  • Ojciec Nali przedstawiony na malowidle w Lwiej Straży wcale nie wygląda jak Skaza.
  • Gdyby tak było, Nala i Simba byliby kuzynostwem, a ich związek byłby kazirodczy.
  • Nala powinna odziedziczyć przynajmniej część cech po Skazie, typu ciemniejsze futro, jaskrawozielone oczy, czy złoziemski nos. Ona sama natomiast jest wręcz jaśniejsza od swojej matki, i ma bardziej niebieskie oczy.
  • W musicalu ,,Król Lew" (który możemy uznać za kanoniczny) i w planach początkowych król Skaza podrywa Nalę i chce, żeby ta dała mu lwiątka i była jego królową. Gdyby ona była jednocześnie jego córką, byłoby to chore zachowanie.

Vitani jest córką Nali

Differences

Istnieje teoria że Nala jest matką Vitani.

Argumenty:

  • Vitani ma niebieskie oczy, jak Nala w Czasie Simby. Żadna inna lwica z filmu nie ma oczu w tym kolorze.
  • Vitani ma różowy złoziemski nos, a Zira i Skaza mają czarne. Po wymieszaniu kolora nosa Nali z kształtem Skazy wychodzi nos Vitani.
  • Zarówno Vitani, jak i Nala są w swoich stadach najjaśniejszymi lwicami. Barwa sierści tej Złoziemki wygląda jak wymieszana sierść Nali i Skazy.
  • W czasie bitwy Vitani atakuje Nalę z wielką zawziętością, mimo że według wiadomości z filmu królowa nie jest jej nic winna. Gdyby była córką Nali, jej słowa "Gdzie twoja córeczka, Nala?" nabrałyby głębszego sensu, a atak byłby uzasadniony nienawiścią do matki, która ją porzuciła.

Kontrargumenty:

  • Dorosła Vitani ujmująco przypomina Zirę.
  • W musicalu opartym na pierwszej części filmu Nala zdecydowanie i ostro odpiera zaloty Skazy, a zaraz potem ucieka ze stada w poszukiwaniu pomocy. Jakim więc sposobem ten lew mógłby stać się ojcem jej dziecka?

Ojcem Nali jest jeden z członków Lwiej Straży Skazy

Argumenty

  • Strażnicy żyli na Lwiej Ziemi za panowania Mufasy, więc Sarafina mogła być partnerką jednego z nich.
  • Wszyscy członkowie Lwiej Straży zostali zniszczeni (zamordowani?) przez Skazę przed narodzinami Simby. To wyjaśnia, dlaczego ojciec Nali nie występuje w pierwszym filmie.

Kontrargumenty:

  • Nala ani razu nie wspomina o tym, że jej ojciec został zamordowany przez Skazę, chociaż prawdopodobnie dowiedziałaby się o tym (Simba i Rafiki wiedzą o tym wydarzeniu).
ScarsDaughter

Kiara nie jest córką Simby

Istnieje teoria o tym że Kiara, córka Nali, nie jest córką Simby tylko... Skazy. Autor jednak mówi, żeby nie brać tego na poważnie.

Argumenty:

  • Futro Simby i Nali jest jaśniejsze wokół ich oczu niż ich pysków a Kiara ma odwrotnie.Tak samo ma Skaza.
  • W kilku scenach Kiara ma złoziemski nos.
  • Powieki Kiary są ciemne niż futro wokół oczu jak Skazy.
  • Zarówno Kiara jak i Skaza mieli przyjaciół którzy byli "źli" (dla Kiary Kovu, dla Skazy hieny).

'Kontrargumenty:'

  • W musicalu Nala odrzuciła zaloty Skazy, więc jak Kiara miała by być jego córką?
  • Kiara z złoziemskim nosem jest błędem animacji.
  • Nala w Królu Lwie 2 ma ciemniejsze powieki niż futro wokół oczu, tak samo jak Kiara.

Zamiast Nali w Królu Lwie 2 występuje jej dublerka

NalasUnderstudy

"Dublerka Nali". To nie jest na poważnie.

Typowo humorystyczna teoria, według której zamiast Nali w Królu Lwie 2 i trzech komiksach występuje jej zastępczyni, charakteryzująca się jasniejszą sierścią, błękitnymi oczami i ciemnymi powiekami, a także inną osobowością i anatomią. Jako lwiątko dublerka Nali ma także obwódki uszu, a jej oczy momentami zmieniały kolor na pomarańczowy (tak jak oczy dorosłej Vitani). Możliwe, że fałszywa Nala jest siostrą Toja.