FANDOM

Mohatu - król Lwiej Ziemi i pradziadek Simby. Jest bohaterem książeczki Najjaśniejsza Gwiazda (The Brightest Star).

Wygląd

Mohatu był dużym i silnym lwem o jasnobrązowej sierści. Jego podbrzusze, pysk, obwódki oczu i łapy miały kremową barwę. Miał kasztanową, lekko falowaną grzywę i kępki włosów na łokciach w tym samym kolorze. Jego oczy były brązowe, a nos kształtem i kolorem przypominał nos Mufasy.

Osobowość

Mohatu był znany ze swojej mądrości. Żywił głęboką troskę o swoich poddanych, dlatego dobrowolnie opuścił swoją ojczyznę w poszukiwaniu wody. Potrafił być rozjemcą w sporach, a także stanowczo wydawać rozkazy. Był spokojnym, ofiarnym i bezinteresownym królem, uwielbianym przez swoich poddanych. Dzięki swoim zasługom po śmierci stał się najjaśniejszą gwiazdą na nocnym niebie.

Historia

Mohatu jest pierwszym królem Lwiej Ziemi znanym z imienia. Jego rodzice i partnerka są nieznani. Miał przynajmniej jedno dziecko - Ahadiego lub Uru. Podczas jego panowania na Lwiej Ziemi nastała susza, lecz mądry król zdołał odnaleźć inne źródło wody. Zmarł ze starości, co jest rzadką przyczyną śmierci lwów. Po jego śmierci wieczorem na niebie zajaśniała nowa, wyjątkowo jasna gwiazda.

Rodzina

Ahadi - syn lub zięć

Uru - córka lub synowa

Mufasa - wnuk

Skaza - wnuk

Simba - prawnuk

Nuka - prawnuk (prawdopodobnie)

Vitani - prawnuczka (możliwe)

Kopa - praprawnuk

Kiara - praprawnuczka

Kion - praprawnuk

Żona Mohatu jest nieznana. Najpopularniejsze fanowskie imiona tej postaci to Zauditu lub Asali.

Galeria