FANDOM

Mheetu - syn Sarafiny i młodszy brat Nali. Miał się pojawić w filmie Król Lew, gdy ten nosił jeszcze tytuł Król Dżungli. Ostatecznie nie został wprowadzony do filmu, jednak zdobył wielką popularność wśród fanów.

Wygląd

Mheetu Maisha-Iris

Mheetu według Maishy-Iris

Praktycznie na wszystkich obrazkach Mheetu ma zielone oczy, podobnie jak planowano podczas produkcji ,,Króla Lwa". Rysunki koncepcyjne, które go przedstawiały nie były pokolorowane, więc każdy artysta ma swoją wizję barwy jego futra. Najczęściej jest ono od bardzo jasnego kremowego do ciemnokremowego, rzadziej widuje się portrety Mheetu ze złotawym futrem. Kolor jego grzywy także jest oficjalnie nieznany. Przyjmuje się, że brat Nali miał albo kremową grzywę (o ton jaśniejszą od jego futra), albo brązową jak końcówka ogona jego siostry. Mheetu jako syn Skazy może mieć czarną grzywę, istnieją także nieliczne i bardzo oryginalne prace przedstawiające Mheetu jako prawie bezgrzywego samca.

Osobowość

Mheetu jako syn lwa spoza filmu: Mheetu to odważne i ciekawskie lwiątko. Bardzo lubi towarzystwo swojej siostry Nali oraz innych starszych lwiątek. Ze względu na swoją naiwność i brawurę często pakuje się w kłopoty, jednak jego urocza pogoda ducha i optymizm sprawiają, że jest raczej lubiany przez kolegów. Bardzo irytuje Skazę, co okazuje się dla niego niebezpieczne.

Mheetu jako syn Skazy: Taka wersja młodszego braciszka Nali wydaje się być kompletnie inną postacią od wyżej wymienionej, ponieważ lewek odziedziczył część cech wyglądu i charakteru swojego ojca. Jest arogancki i buntowniczy, nie przestrzega żadnych zasad. W niektórych wersjach zostaje wybrany przez Skazę na swojego następcę, jednak władza go nie interesuje. Oprócz najbliższej rodziny nie ma zbyt wielu przyjaciół. To typowy samotnik, odludek, który w końcu decyduje się opuścić swoją rodzimą ziemię.

Relacje rodzinne

Starsza siostra: Nala. Kocha swojego brata i chce bronić go przed wszystkimi niebezpieczeństwami, gdy jest jeszcze mały.

Matka: Sarafina. Ta lwica zawsze chce dobrze dla swoich dzieci, niezależnie kim jest ojciec. W wielu fanfickach ma problemy z wychowaniem syna.

Ojciec: istnieje wiele wersji ojca Mheetu. Najbardziej popularne z nich to Shizasen, Jasiri, Leo (postać z książeczki) i Skaza. Nie wiadomo także, czy Nala i Mheetu mają tego samego ojca.

Żona: fanowska żona Mheetu ma na imię Aurelia. To jasna, niebieskooka lwica o łagodnym usposobieniu.

Fanowskie wizje wyglądu Mheetu

Kati-Kopa

Mheetu Kati-Kopa

Mheetu to jeden z bohaterów komiksu pt. Hidden Stories (pl. To co ukryte). Jest bohaterem pozytywnym, ukochanym braciszkiem Nali (o wiele od niej młodszym) i przyjacielem Nuki. Ma złote futro, brązową grzywę i czarny nos.

DJ88

Nala Mheetu i Sarafina - DJ88

Nala, Mheetu i Sarafina

Jeden z najlepiej przyjętych wizerunków Mheetu jest stworzony przez DJ88. Jako dorosły samiec jest nieco ciemniejszy od swojej siostry i ma rozwichrzoną, kasztanową grzywę. Jako lwiątko był jaśniejszy od swojej matki i siostry.

Sickrogue

Mheetu by sickrogue

Ta wersja Mheetu bardzo wyraźnie wskazuje, kim są jego rodzice. Jaskrawozielone oczy, zaczesana do tyłu grzywka i charakterystyczny podbródek nadają lwiątku nieco mroczny wygląd.

kohu-arts

Character design mheetu by kohu arts-d76w9c5
Czarnogrzywy Mheetu, opisany jako syn Skazy i Sarafiny oraz brat Nali w połowie. Od designu Sickrogue różni się innym kolorem oczu oraz podbródkiem.

Mganga-The-Lion

Mheetu
Bardzo rozpowszechniony portret lwa z 2012 r. Ma wyjątkową grzywkę i ciemniejszy kolor sierści, bardziej wpadający w brąz.

Hydracarina (Nadra)

Mheetu and tama by hydracarina

Mheetu z Tamą

Jak na razie wydaje się, że ten wizerunek syna Sarafiny i Jasiriego nie jest zbyt powszechny w polskim fandomie, ale powoli zaczyna zdobyweać rozgłos. Jaśniejsze policzki lwa są wzorowane na lwiątku z komiksu ,,Simba i Wąż".

Rikuko

Blood of great kings by rikuko-d50k5vr
Bardzo oryginalny, mroczny design Mheetu został stworzony przez Rikuko. Szczątkowa grzywa to efekt niedożywienia w czasach panowania Skazy. Sam Mheetu miał być dziedzicem Lwiej Ziemi, dopóki Simba nie powrócił.