FANDOM

Kula - lwiczka zamieszkująca Lwią Ziemię. Przyjaciółka Chumvi'ego i Nali. Wystąpiła w książeczce pt:. ''Nala's Dare''. Jej imię oznacza: ''jeść'' w języku suahili.

Kula

Wygląd

Kształt ciała Kuli bardzo przypomina anatomię Nali, jest szczupła, nie ma grzywki i posiada różowy nos Lwioziemca. Jej futro jest jasnobrązowe, a koniec ogona ciemnobrązowy, oczy zaś czerwone. Środek uszu ma lekko kasztanowy.

Charakter

Kula jest z natury nieśmiała i bojaźliwa, pokazała to wówczas gdy przestraszyła się nieznajomego lwa na Lwiej Ziemi. Troszczy się o swoich przyjaciół. Nigdy jeszcze nie wstała przed świtem, więc możemy stwierdzić iż jest trochę leniwa. Posiada tajną skrytkę, w której trzyma jedzenie.

Teorie:

Kula jest siostrą Chumvi'ego.

Argumenty:

  1. Oboje mają brązowe futro i w ogóle są do siebie - w pewnym sensie - podobni.
  2. Są z sobą bardzo blisko. Prawie tak jak brat i siostra.

Kontrargumenty:

  1. Kiedy Chumvi powiedziała, że musi już iść, ponieważ mama będzie się o niego martwić, poszedł, a Kula została. A to oznacza, że zapewne nie mają wspólnej matki.

Kula jest matką Kovu.

Argumenty:

  1. Przypominają się wyglądem: oboje mają brązowe futro i podobny kolor grzywki (w przypadku Kuli: kolor pędzelka na ogonie).
  2. Kula jest z pokolenia Simby, a Kovu z pokolenia Kiary. Oznaczałoby to iż różnica wieku między nimi jest odpowiednia w stosunku do tej teorii.

Kontrargumenty:

  1. Kovu ma wiele złoziemskich cech, a to oznaczałoby iż partnerem Kuli musiałby być Złoziemiec. Jak dobrze wiemy jedynym Złoziemcem płci męskiej był Nuka. Nuka nie mógłby być ojcem Kovu z oczywistych powodów.
  2. Kula jest postacią pół-kanoniczną.

Kula jest córką Ziry i Skazy.

Argumenty:

  1. Kula ma brązowe futro Skazy i czerwone oczy Ziry.

Kontrargumenty:

  1. Kula nie wygląda jak Złoziemka.
  2. Kula jest raczej bojaźliwa i nieśmiała. Nie pasowałoby to do charakteru Złoziemców i (!) Skazy.
  3. Gdyby była córką Ziry i Skaza, nie musiałaby obawiać się swobodnego chodzenia po Lwiej Ziemi (po której przechadzały się hieny) itp. Byłaby zapewne traktowana znacznie lepiej niż większość lwiątek.
  4. Nala (jak wiemy) nienawidziła Skazy. Więc czemu bawiłaby się z jego córką?