FANDOM

Köttura
ObraZ Köttur AanizaZ
Uproszczony obraz Köttury namalowany po jej śmierci
Imię Köttura
Status Zmarła
Rasa Lew Damisto
Powód Śmierci Zabicie
Wiek 5 miesięcy
Przynależność Stado Ha in Damis
Köttura- Zmarła Lwica Damisto, za życie mieszkała w Wodospadach Radości. Jako iż nie chciała zabijać niewinnych istot została zabita przez jej ojca. Krótko przed śmiercią doczekała się młodszego brata.

Historia

Wczesne życie

Urodziła się w Wodospadach Radości jako piąte dziecko lwicy Riny i jej partnera Umqondo. Jako dziecko uczyła się chodzić mówić a później polować (mając zaledwie trzy miesiące). Pomimo tego że posiadała czwórkę rodzeństwa to nie dogadywała się z nim, w przeciwieństwie do reszty rodziny uważała że wszystkie rasy są na równi i że lwy Damisto nie są żadnym wyższym gatunkiem. Po jakimś czasie miała zacząć jeść nie mleko matki ale mięso z innych lwów, jednak nie chciała tego robić więc przyjmowała minimalne porcję przez co była chudsza i słabsza niż inne lwiątka w jej wieku.

Krótkie dzieciństwo i śmierć

W wieku 5 miesięcy Köttura całkowicie odmówiła jedzenia głosząc ideologie zjednoczenia ras. Dnia 15 września urodził jej się brat Ales. Jej ojciec nie znosząc ideologi córki zabił ją własnymi łapami.
Symbol

Obraz będący symbolem Köttury brązowa strzałka symbolizuje lwy Damisto która nie chcą się zmienić i zabijają niewinnych a biała inne rasy które nie chcą im dać szansy. Jednak działanie Köttury o zjednoczeniu ras i wyzbyciu się u Damisto ich natury zostało uznana za utopijne i niemożliwe

Dziedzictwo

Köttura została zapisana w historii jako osoba głosząca ideologie utopijne i niemożliwe do spełnienia. Jednak mała grupa lwów jej rasy poparła ją. Jednak większość umarła z głodu próbując odżywiać się "normalnie" lub została zabita. Jej brat Ales został przywódcą stada przez małżeństwo z dziedziczką a jego powiązania z Köttura zostały usunięte a oficjalnie była uznana za "sierotę która była w stadzie z łaski przywódcy" ona sama po dwóch latach została zapomniana tak jak jej ideologie.

Ciekawostki

  • Jej imię pochodzi od słowa köttur które po islandzku oznacza "kot"