FANDOM

Jasiri - młoda hiena, żyjąca na Złej Ziemi ze swoim klanem. Przyjaciółka Kiona.

Wygląd

Jasiri ma jasnoszare futro, nieco ciemniejsze cętki i pręgi biegnące wzdłuż jej grzbietu oraz puszystą grzywę o czarnej barwie z nieco jaśniejszymi pasemkami. Posiada również duże niebieskie oczy oraz wystające kły. Na jej policzkach znajdują się także dwie małe plamki. Jej uszy są jasnoróżowe w środku i czarne na zewnątrz.

Osobowość

Jasiri jest bardzo pomocna i chętna do zabawy. Wszelkie podziały nie są dla niej istotne. Nawiązywanie nowych znajomości idzie jej bardzo pomyślnie. Zna doskonale rolę hien w Kręgu Życia. Jej samoocena nie jest ani za słaba, ani przesadzona. Zazwyczaj ma dobry humor, jest również doskonałą wojowniczką. Nie lubi Klanu Janjy. Udowodniła Kionowi, że nie wszystkie hieny są złe śpiewając piosenkę Sisi ni sawa. Lubi się śmiać i żartować (zwłaszcza z innych).

Znaczenie imienia oraz ulubione powiedzonko.

Jej imię oznacza: ''Odważna''. Za ulubione powiedzonko możemy uznać: ''Sisi ni sawa'' co oznacza: ''Jesteśmy tacy sami'' (ang. We are the same).

Ciekawostki

  1. Możliwe iż inspiracją do stworzenia Jasiri stał się audiobook, w którym Kopa zaprzyjaźnił się z pewną młodą hieną (Asante).
  2. Początkowo miała mieć zielone oczy.

Teorie

Jasiri stała się partnerką Kiona.

Argumenty:

  1. Ta dwójka darzy siebie wielką sympatią.
  2. Jasiri i Kion (po spotkaniu) są bardzo otwarci na zwierzęta z innych gatunków.
  3. Kion nie jest następcą tronu, więc Jasiri (przy takim układzie) nie musiałaby stać się królową, a ich dzieci mogłyby urodzić się mieszane.
  4. W odcinku Lions of the Outlands Jasiri delikatnie flirtuje z Kionem. Warto też wspomnieć, że chciała, żeby tylko on wyruszył z nią na wyprawę. Poprosiła go również o pomoc.
    Kion x Jasiri ship the worst hyena serca

    Najlepsi przyjaciele?

  5. W piosence The Worst Hyena We Know (która pokazuje wyobrażenia Janjy o Jasiri) gdy do tańczącej Jasiri dołącza się Kion, światło i cienie przyjmują kształt serc. Później Janja zdmuchuje malutkiego Kiona, a Jasiri zostawia, co może pokazywać, że on zazdrości lewkowi bliskich relacji z dobrą hieną.

Jasiri jest byłą partnerką Janjy.

Janja i Jasiri

Argumenty:

  • Są w podobnym wieku i pozornie pasują do siebie charakterem. Jasiri jest silną, niezależną hieną, która umie walczyć. Janja jest więc jej złą wersją.
  • Rozpoznali się w odcinku: ,,Nie taka hiena straszna jak ją malują'', a przywódca klanu prawie ją pocałował.
  • Jasiri zna trochę wroga Kiona i mu o nim opowiada. Uzasadniałoby to również niesnaski między tymi dwoma hienami.
  • W odcinku Rescue in the Outlands, w piosence The Worst Hyena We Know Janja wyobraża sobie Jasiri z uwodzicielskimi minami w otoczeniu serc. Mówi także, że Jasiri ma słodki uśmiech i jest nieustraszona. Jednocześnie okazuje irytację jej zachowaniem (przyjazność i szanowanie Kręgu Życia). Jasiri pojawia się na jego głowie, a on próbuje się jej pozbyć. Może to oznaczać, że kiedyś byli parą, ale podzieliły ich zupełnie odmienne poglądy. Mimo to, samica nie przestała się podobać Janjy pod względem fizycznym.
Jasiri x Janja the worst hyena

She gives a little laugh and a cute little smile...

  • W dalszej części odcinka Rescue in the Outlands Janja otrzymuje od Skazy polecenie zabicia Jasiri. Przywódca hien waha się przez chwilę, ale później idzie wykonać rozkaz. Bez skrupułów wrzuca Jasiri (z małymi hienkami) do gejzeru i chce obserwować, jak podnosząca się powoli lawa w końcu spali ich żywcem. Być może tak okrutne zachowanie wyraża gniew za to, że ona kiedyś go rzuciła.

Kontrargumenty:

  1. Ona raczej nie zainteresowałaby się złą hieną, która nienawidzi lwów.
  2. Nie wiadomo czy Janja potrafiłby kogokolwiek pokochać. Zapewne nie wie nawet co to przyjaźń i przywiązanie. W odcinku ,,Nowy klan Janjy'' bez żadnych skrupułów wyrzucił Cheezi i Chungu z drużyny.
  3. Jasiri jest prawdopodobnie zbyt niedojrzała i młoda by być w związku, ponieważ wiekowo przypomina Kiona.

Asante to siostra Jasiri

Argumenty:

  1. Asante była zbyt młoda na zostanie matką, więc pasowałaby na siostrę Jasiri.
  2. Asante i Jasiri mają bardzo do siebie podobne charaktery.
  3. Obie zaprzyjaźniły się z lwami - Asante z Kopą, a Jasiri z Kionem.

Kontrargumenty:

  1. Asante jest postacią półkanoniczną.
  2. Jedyną znaną siostrą Jasiri jest Madoa.
  3. Asante była mile widziana na Lwiej Ziemi, więc stosunek do większości hien powinien się trochę zmienić, podczas gdy wszystkie hieny są traktowane jednakowo i niemile widziane na Lwiej Ziemi.

Matka Jasiri i Madoy nie żyje

Argumenty:

  1. W naturze u hien rządzi królowa, potem w hierarchii są jej najmłodsze dzieci, potem starsze dzieci, a pod nimi dopiero następne samice. Jasiri wygląda na przywódczynię klanu, a Madoa jest jej siostrą - prawdopodobnie starszą.
  2. Hieny z klanu Jasiri, które wyglądają na starsze od niej, nie dominują nad nią, więc prawdopodobnie żadna z nich nie jest jej matką.
  3. Samice hien pozostają w jednym klanie przez całe życie.
  4. Nie wiadomo, kto urodził Wemę i Tunu, ponieważ Jasiri i Madoa nie wyglądają na dorosłe. Być może są ich starszymi siostrami, które przejęły nad nimi opiekę po przedwczesnej śmierci matki.

Kontrargumenty:

  1. Jasiri ani razu nie wspomina, że jest sierotą.
  2. Taka historia byłaby bardzo smutna jak na ten serial.