FANDOM

Giza to lew występujący w piosence ,,W Gęstej Dżungli" z bajki,,Timona i Pumby" . imię nadal mu fani, ponieważ przez niemal całe nagranie skrada się w krzakach pokazując się w całej okazałości dopiero na sam koniec. niestety aktualnie nie ma jego zdjęcia.

Historia

,,W Gęstej Dżungli"

Timon i Pumba chodzą po dżungli w nocy, śpiewając piosenkę ,,W gęstej Dżungli". Timon jest bardzo spokojny i zbiera robaki, za to jego przyjaciel nerwowo wypatruje zagrożenia. surykatka łapie się ogona Gizy, myśląc że to liana, ale lew szybko zwija ogon kiedy Timon zeskakuje.w kolejnej scenie widzimy, gdy ukryty lew wystawia zakończoną pazurami łapę by schwytać Timona, ale ratuje go Pumba. Później guźcowi wydaje się że widzi drapieżnika, ale jest to tylko krzak na którym usiadły świetliki. Gdy przyjaciele wychodzą z dżungli Giza niespodziewanie atakuje. Szybko jednak okazuje się że lew nie jest groźny. Ostatni raz widzimy go na malowidle w grocie.

,,Timon i Pumba dookoła świata"

Występuje tylko przez moment. Surykatka przyciąga do jaskini i przedstawia Pumbie, kiedy stracił pamięć.

Wygląd

wiemy, że ma kremową sierść, jest dobrze zbudowany, ma gęstą, ale nie tak długą brązową grzywę. ma taki podbródek jak Skaza i świecące na czerwono w ciemności oczy. ogólnie przypomina Simbę.

Charakter

wiemy, że jest ciekawskim i miłym lwem.

Ciekawostki

  • na początku myślano że to Simba, ale teraz wiadomo że to nie on. przecież Timon i Pumba nie przestraszyliby się przyjaciela, a Giza różni się od Simby kolorem grzywy, futra, charakterystyczną brodą i trochę budową ciała.
  • ma nienaturalnie długie pazury.
  • wydaje się być mieszanką wszystkich postaci z króla lwa: ma podbródek i pazury Skazy, budowę Mufasy, twarz Simby, nos identyczny jak Sarabi.