FANDOM

Damnum Umbra- to postać stworzona przez użytkownika FalconHeavy na potrzeby opowiadania: xxxxxxx (obecnie w tworzeniu).

Wygląd

Damnum to zwyczajny wilk szary. Jednak ubarwienie jego sierści jest nieco ciemniejsze od pozostałych osobników. Oprócz tego jego pysk i ciało jest naznaczone licznymi ranami i śladami walki oraz długiej tułaczki. Na jego lewym boku znajduje się czarne znamię na kształt grotu strzały.

Charakter

Mordercza podróż jaką musiał odbyć za młodu zahartowała jego charakter, czyniąc z słabego szczeniaka, prawdziwego, bezwzględnego łowce, choć mimo tego pozostał wierny honorowym zasadą wilków. To niepokorny samotnik który nie uznaje niczyjej władzy zwierzchniej nad sobą. Szanuje tego kogo uważa że trzeba szanować, pomaga temu komu uważa że trzeba pomóc, a więc wyśmienicie wypełnia podstawową wilczą zasadę: "Ja sam uznam co jest dobre lub złe, co jest słuszne, a co nie".

"Jam jest Damnum, Umbra przez wielu z mych stron zwany. Przybyłem po to co memu ojcu było obiecane [...] , nie chce niczyjej krzywdy dlatego zamieszkam z dala od lwiej skały, w pobliżu złej ziemi"
Rozmowa wilka z Simbą.

Historia

Na lwiej ziemi, w skrócie...

Od pokoleń z niewiadomych przyczyn los sprowadza na lwią ziemię członków rodu visio nokturna. Z przekazów możemy się dowiedzieć że jego ojciec (Polemistis) po przybyciu w te strony służył wielkiemu królowi Ahadiemu. Pomógł mu podczas wielkiej suszy chronić krąg życia przed stadami hien. Kiedy spadły pierwsze deszcze i przyszły czasy spokoju król w zamian za ofiarowaną pomoc chciał zatrzymać go przy sobie, ale ten powrócił z powrotem do ojczyzny. Wiele lat później Damnum nie zamierzenie, na wzór swojego ojca, zjawia się w tych rejonach. Pomaga wtedy królowi Mufasie, rozprawić się ze zbuntowanymi krokodylami. On jednak również odmawia i na krótko przed narodzinami Simby odchodzi w dalekie krainy. Przez lata panowania Mufasy, zdrajcy Skazy słuch po nim ginie, oczywiście do czasu...

Dzieciństwo

Urodził się w rozległych puszczach i lasach europy centralnej. Przez dzieciństwo mimo woli rodziców, przyległo do niego imię Damnum. Jego ojciec był jednym z najbardziej poważanych i szanowanych członków watahy. Po śmierci starego, poczciwego przywódcy, władzę nad watahą przejmuje zawistny Andret. W niekrótkim czasie usuwa on każdego, którego posądza o nielojalność i zdradę. Posądza również ojca młodego Damnuma i skazuje go na śmierć, bez uczciwego sądu. Jemu i jego matce udaje się zbiec, jednak by zgubić pościg nakazuje, synowi uciekać, a sama poświęca się, ociągając od niego prześladowców. Szczeniak biegnie ile sił, nie oglądając się za siebie. Będzie uciekał tak przez wiele miesięcy, aż w końcu postanowi udać się w to magiczne miejsce w dalekim kraju o którym słyszał z opowieści swoich rodziców.

"-Twój młodzieńczy zapał cię kiedyś zgubi, zaatakowałeś mnie, chociaż niczego nie zrobiłem, dlaczego?
-Przepraszamy, myśleliśmy że to ty polowałeś na zebry.
-Bo w istocie tak było..., a teraz idź, przekaż swojemu ojcu kogo spotkałeś i następnym razem nie napadaj na kogoś, kogo nie możesz jeszcze pokonać..."
Fragment rozmowy Kiona z Damnumem z ich pierwszego spotkania.

Młodość i Dorosłość

Dane mu było dorastać w samotności. Wędrówka, pełna niebezpieczeństw zatarła w nim zupełnie ślady wieku. Sprawiła również że zaczął pałać chęcią zemsty. Po przebyciu "wielkiej wody" i niezmierzonych bezkresów pustyni, zaszedł na ziemię piękną i spokojną. Królem wtedy był Mufasa. Przyjął on strudzonego wilka, wspominając opowieści swojego ojca który przed wielu laty uczynił podobnie. Młody wilk obiecał w zamian za pomoc, strzec porządku na granicach lwiej ziemi i służyć pomocą Lwiej Straży w każdej potrzebie. Tak przeżył wiele wiosen dzielnie strzegąc kręgu życia, kiedy to brat króla, a przywódca Lwiej Straży zasiał w nim ziarno nienawiści i przypomniał mu o stracie z dzieciństwa. Na krótko przed narodzeniem nowego następcy tronu, oznajmił królowi że odchodzi by pomścić śmierć swych rodziców. Wieść o śmierci króla i zdradzie wyjaśnili mu jego przodkowie poprzez gwiazdy, gdy był już blisko celu swej podróży. Skoro nastała noc podpalił suchą gałązką, miejsce gdzie nocowała wataha. Kiedy zdradziecki Andret chciał wydostać się z płomieni, dopadł do niego i zatopił kły w jego gardle. Stojąc na truchłem wezwał wiernych mu, by podali się, a w przeciwnym razie podzielą los swego przywódcy. Inne wilki widząc jego stojącego wśród płomieni, chciały jemu oddać władzę, jak nakazywała tradycja. On jednak zrzekł się jej, bo wypełnił co zamierzał. Oznajmił również że wraca z powrotem za morze, ponieważ nic go w ojczyźnie ojców nie trzyma. Przed wybyciem poradził się szanowanej, starej wróżbitki. Ona obwieściła mu przepowiednie która tylko podsyciła w nim konieczność odejścia. I tak powracamy do czasów akcji Króla Lwa 2 i Lwiej Straży. Damnum przybywa na lwią ziemię w czasie trwania akcji 2 sezonu Lwiej Straży, czyli również przed pierwszym polowaniem Kiary.

"Nie każdej istocie na tej ziemi, odpowiada bycie częścią kręgu życia, [...] ofiary muszą żyć w ciągłym strachu, przed tym że pewnego dnia one mogą stać się czyimś obiadem [...], jeden z nich to wykorzysta i zmusi władców by odeszli, to tylko kwestia czasu...".
Damnum o przepowiedni wróżbitki.

Ciekawostki

  • Jest patosem wzorcowego średniowiecznego rycerza i szlachetnego Rzymskiego legionisty.
  • Imię jego ojca z greckiego oznacza dosłownie- wojownik.
  • Zna Zire, która darzy go dziwną sympatią i uważa że może uczynić z niego potężnego sojusznika.
  • Przed pierwszym polowaniem Kiary toczy walkę z Vitani która natchnęła się na niego podczas polowania wraz z Kovu. Na początku lwy myślą że wilk padnie ich łatwym łupem, lecz po krótkiej walce Vitani i Kovu (który stał na uboczu obserwując siostrę) odchodzą. Pokonana lwica poprzysięga mu rewanż.
  • Skaza nakłonił go do odejścia gdyż tylko on stał mu na drodze do przyszłego przejęcia władzy.
  • Tylko jeden Rafiki zna powód jego, ponownego przybycia, za panowania Simby.
  • Nie lubi Bungi (ciekawe dlaczego?)- irytuje go jego zachowanie. Za to mimo wszystko szanuje Kiona, choć często stara się zgasić jego młodzieńczy zapał i energię.
  • Ciekawostką jest to że dwa razy w życiu przemierzył drogę z Europy do Afryki i z powrotem. Kiedy pierwszy raz wędrował na czarny ląd zajęło mu to prawie całą młodość (odszedł będąc dzieckiem, przybył będąc dorosłym), więc jak to możliwe że przebył tą trasę jeszcze raz. Powinien być teraz starym wilkiem, a jego wiek jakby się zatrzymał na dorosłości. Innymi słowy musiałby się nie starzeć...