FANDOM

Banzai - jedna z wielu hien służących Skazie. Razem z Shenzi i Ed'em pomagał objąć tron Skazie. W bandzie hien pełni funkcję "mięśni".

Wygląd

Banzai tak jak inne hieny w Królu Lwie ma szarą sierść cętkowaną sierść, z jasnym podbrzuszem. Ma czarną grzywę na grzbiecie (na jego głowie nie ma grzywy - jest łysy), a łapy i oczy też ma czarne. Jego pysk w przeciwieństwie do Shenzi jest innego koloru.

Charakter

Banzai nie odznaczał się specjalną inteligencją, raczej działał, a potem myślał. Łatwo też był go sprowokować co zostało pokazane gdy Ed się z niego śmiał, a ten go zaatakował. Można nim łatwo manipulować co pokazał gdy Skaza obiecał hienom, że jak pomogą mu zdobyć władzę nie dotknie ich głód i zaczął z hienami wykrzykiwać "Niech żyje król!".

Tak samo jak Shenzi lubił się znęcać nad słabszymi i mniejszymi od siebie np. Zazu.

Historia

Teorie

Shenzi, Ed i Banzai byli rodzeństwem

Argumenty:

  • Zawsze trzymają się razem.
  • Shenzi zachowuje się w stosunku do niego i Ed'a jak starsza siostra.

Kontrargumenty:

  • Nie są znane ich rodziny.
  • W serialu "Timon i Pumba" Banzai i Shenzi zachowują się jak para.
  • W musicalu "The Lion King" podczas ścigania Nali i Simby Shenzi pyta Banzaiego "Czy to nie jej matka zjadła twojego ojca?". Oznacza to że nie są rodzeństwem, a w każdym razie nie w pełni.

Banzai był partnerem Shenzi

Argumenty:

  • Postacie mają pasujące do siebie charaktery - oboje mają podobne poczucie humoru, nie cierpią lwów i lubią dobrze zjeść. Różni ich nieco temperament, bo Shenzi jest zazwyczaj opanowana, a Banzai agresywny i gwałtowny.
  • W serialu "Timon i Pumba" zachowują się i mówią do siebie, jakby byli zakochaną parą.
  • W filmie "Król Lew 3" Shenzi zwraca się do Banzaia "skarbie".
  • W musicalu "The Lion King" podczas pościgu za Nalą i Simbą Shenzi pyta Banzaiego "Czy to nie jej matka zjadła twojego ojca?" (chodziło o matkę Nali). Oznacza to że nie są rodzeństwem, a więc może łączyć ich inna relacja.

Kontrargumenty:

  • W filmie "Król Lew" nie zachowują się romantycznie wobec siebie. Shenzi dokucza Banzaiowi, gdy ten wpadł w kłujące krzewy.

Shenzi i Banzai to rodzice Janjy

  • Janja bardzo przypomina z wyglądu Shenzi.
  • Ich charaktery są do siebie podobne - zarówno Shenzi jak i Janja są inteligentni.
  • Są przywódcami klanów.
  • Oboje lubią znęcać się nad słabszymi i nie lubią lwów.
  • Zarówno Shenzi jak i Janja mieli w grupie niezbyt rozgarnięte hieny.
  • Shenzi była wtedy jedyną znaną hieną płci żeńskiej, więc mogła mieć z kimś Janję (najprawdopodobniej mogła go mieć z Banzaiem, ponieważ Janja jest również do niego podobny).
  • Shenzi i Banzai prawdopodobnie byli parą co umacnia tą teorię.
  • Janja dobrze zna fakty z historii Lwiej Ziemi (Lwia Straż Skazy i legenda o Hadithim), podczas gdy Kion ani nikt z jego Lwiej Straży nie. To może oznaczać, że nie od zawsze mieszkał na Złej Ziemi - mógłby urodzić się za panowania Skazy.
  • Jeden ze zwiastunów Lwia Straż: Powrót (,,Hidden Suprises") potwierdza, że klan Janjy to potomkowie hien z Króla Lwa.

Kontrargumenty:

  • Janja ma zupełnie inny styl grzywy od Banzaia i Shenzi i inny kształt uszu
  • Prawdopodobnie gdyby Shenzi go urodziła byłaby już starą hieną (chyba, że Janja jest w wieku Nuki).
  • Janja nie wie, że Skaza zdradził hieny i został przez nie rozszarpany. Czy rodzice nie powiedzieliby mu o tym?

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie był na nim wzorowany Nuka (jak i na Ed'zie).
  • Banzai nie przepadał za lwami, wyjątkiem był Skaza, który przynosił hienom jedzenie, a w zamian za to hieny mu służyły.
  • Jak było wspomniane Banzai znęcał się nad słabszymi, jednak gdy pojawił się np. Mufasa od razu tchórzył i próbował się tłumaczyć.