FANDOM

Asante - młoda samica hieny, która spotkała i zaprzyjaźniła się z Kopą w audiobooku Friends for Life. Stała się pierwszą hieną mile widzianą na Lwiej Ziemi po śmierci Skazy.

Osobowość

Asante różni się od typowej hieny: jest życzliwa, łagodna i wyjątkowo inteligentna. W przeciwieństwie do innych przedstawicieli swojego gatunku nie ma nic przeciwko przyjaźni z lwem. Mimo, że jest ostrożna wobec obcych w ogóle, co jest naturalne biorąc pod uwagę jej położenie, szybko zaufała nawet księciu wrogów jej gatunku.

W otoczeniu przyjaciół Asante jest sarkastyczna i śmiała. Nie jest wielką myślicielką i postrzega życie z bardzo otwartej perspektywy. Zamiast zastanawiać się, czy lew i hiena mogą być przyjaciółmi, ona od razu zakłada, że tak i nie widzi w tym nic złego.

W poważnych sytuacjach okazuje odwagę i dojrzałość wykraczającą poza jej wiek. Umie dotrzymywać dużej tajemnicy przed długi czas. Choć nie zawsze jasno komunikuje swe zamiary, jak wtedy gdy Kopa uwierzył, że go porzuciła, w rzeczywistości jest lojalna i pomocna. W obliczu trudnego wyboru potrzebuje trochę czasu na rozpatrzenie go, lecz potem pokonuje swoje lęki i podejmuje wyzwanie.

Ciekawostki

  • Boi się węży, zwłaszcza jadowitych.
  • Prawdopodobnie jest starsza od Kopy, bo rozpoznaje burzę i grzmoty, podczas gdy on jeszcze nigdy nie widział tego zjawiska.
  • Wykazuje podobieństwo do Jasiri, postaci z serialu Lwia Straż: obie są młodymi samicami hieny, obie zaprzyjaźniają się z synem Simby i Nali (Asante z KopąJasiri z Kionem) oraz zostają przez niego uratowane. Co więcej, Kion dziękuje Jasiri za pomoc używając słowa "Asante".