FANDOM

Ahadi
Ahadi książka
Ahadi
Imię Ahadi
Znaczenie Obietnica (suahili)
Płeć Samiec
Zamieszkanie Lwia Ziemia
Stado Stado Lwiej Ziemi
Rasa Zwykły lew
Ranga Król Lwiej Ziemi
Status Nie żyje
W budowie...

Ahadi - król Lwiej Ziemi, ojciec Mufasy i Taki (Skazy), mąż Uru. Bohater książeczki A Tale of Two Brothers (Opowieść o Dwóch Braciach), wspomniany także w innych książeczkach.

Wygląd

,,Rafiki spojrzał w górę i zauważył lwa na skałach nad nim. Miał długą, czarną grzywę i zielone oczy. To był Ahadi, Król Lew" - opis wyglądu Ahadiego w książeczce

Oryginalny wygląd Ahadiego z ilustracji nie zdobył wielkiej popularności wśród fanów, ponieważ nie zgadza się z opisem jego wyglądu w tekście i nie przykuwa uwagi. Na ilustracjach Ahadi ma prawie identyczny wygląd, co dorosły Mufasa, lecz grzywa i sierść ojca jest nieco ciemniejsza. Posiada także wyjątkowe obwódki wokół oczu: górna jest ciemnobrązowa, a dolna czerwona.

Osobowość

Król Ahadi był znany ze swojej odwagi. Wielokrotnie sprostowywał różnym problemom i niebezpieczeństwom. Jego siła, pewność siebie i rozwaga budziły respekt wśród poddanych. Nie był jednak idealnym ojcem - ogromna liczba obowiązków sprawiła, że stał się częściowo nieobecny w życiu dorastających synów, a wolny czas (którego miał niewiele) spędzał z przyszłym królem, Mufasą.

Historia

Ahadi jest drugim królem Lwiej Ziemi znanym z imienia. Nie wiadomo, w jaki sposób objął tron, lecz istnieje duże prawdopodobieństwo że jest synem lub zięciem Mohatu. Gdy Taka był lwiątkiem, Ahadi faworyzował Mufasę i wyznaczył go na przyszłego króla.

W czasie panowania Ahadiego, gdy jego synowie byli nastolatkami, na Lwiej Ziemi nastała susza. Kiedy królowa Uru wyruszyła w poszukiwaniu nowego źródła wody, Ahadi został, by strzec porządku w królestwie i pilnować swoich dwóch synów. To on mianował Zuzu i jej rodzinę majordomusami króla, a Rafikiego swoim nauczycielem.

Rodzina

Mohatu - ojciec lub zięć

Uru - żona

Mufasa - syn

Skaza - syn

Simba - wnuk

Nuka - wnuk (prawdopodobnie)

Vitani - wnuczka (możliwe)

Kiara - prawnuczka

Kion - prawnuk

Kopa - prawnuk

Inne wersje wyglądu Ahadiego

DJCoulzAnimalsOnly

Ahadi design by djcoulzanimalsonly

Chyba nie ma bardziej rozpoznawalnego fanowskiego designu postaci ze świata Króla Lwa. Ten wygląd zgadza się z tekstem książeczki, w której wystąpił Ahadi.

Ahadi w tej wersji jest ogromnym, barczystym i muskularnym lwem, jednakże szczuplejszym od swojego syna Mufasy. Jego kruczoczarna grzywa sprawia wrażenie gęstej i ciężkiej, mimo to dobrze widać spod niej uszy. Jasnozłoty kolor jego futra wyraźnie kontrastuje z czarną grzywą i nosem. Skaza odziedziczył po nim także kolor oczu, a Mufasa - ich obwódek.

W wersji DJCouls Ahadi nie jest prawdziwym synem Mohatu. Jego biologiczny ojciec był królem innego stada, tak szalonym i agresywnym, że Ahadi od niego uciekł jeszcze jako lwiątko. Trafił na Lwią Ziemię, gdzie spotkał małą lwiczkę Uru, córkę króla Mohatu. Dobry władca przyjął Ahadiego pod swoją opiekę i nauczył go wielu ważnych rzeczy, takich jak Krąg Życia. Gdy Ahadi i Uru dorośli, zakochali się w sobie i zostali władcami Lwiej Ziemi, a po pewnym czasie urodzili się ich synowie.

Teorie

Bliznę Skazie zrobił ojciec

Bardzo popularna fanowska teoria, która kłóci się z wersją opowiedzianą przez Rafikego w książeczce ,,A Tale of Two Brothers", w której to bliznę Tace zrobił bawół.

Argumenty:

  • Bawół to wielkie i silne zwierzę. Róg bawołu prawdopodobnie pozbawiłby Takę oka lub przeorał pół twarzy, a nie zrobił tylko małą bliznę.
  • Rafiki, jako przyjaciel Ahadiego i Mufasy (a wróg Skazy) mógł zatuszować w swojej opowieści niewygodne fakty.
  • W musicalu Skaza wypowiada zdanie ,,Nikt mnie nie kochał, nawet jako lwiątko", co wskazuje na bardzo złe stosunki z rodzicami.

Kontrargumenty:

  • Rafiki nigdy nie kłamie
  • Ahadi w książeczce był przedstawiony jako dobry i sprawiedliwy lew, a nie tyran.

Ahadi zginął z intrygi Skazy

dość popularna fanowska teoria, która może tłumaczyć śmierć króla.

argumenty

  • Skaza w późniejszych latach wprost nienawidził ojca.
  • Skaza mógł się zmówić z hienami, bo obydwoje mieli podobny stosunek do lwa.
  • Gdyby Ahadi nie zostałby w jakiś sposób zabity, to prawdopodobnie za panowania Mufasy jeszcze by żył.